درخواست ویژه ظریف از رهبران کشورهای غربی

کد خبر: 1056974

وزیر امور خارجه گفت: ما نیازمند ریشه کنی افراط گرایی در درون جهان اسلام و مقابله منسجم با کسانی که ایدئولوژی نفرت انگیز تکفیری را صادر می کنند، هستیم.

درخواست ویژه ظریف از رهبران کشورهای غربی

خبرگزاری مهر: در نشست عالی رتبه سازمان همکاری اسلامی که به صورت مجازی و به منظور بررسی موضوع اسلام هراسی در نیویورک برگزار شد، وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان اولین سخنران بخش عالی رتبه، مواضع کشورمان را در زمینه اسلام هراسی و ضرورت مقابله جهانی با آن، تشریح کرد.

ظریف در سخنان خود ضمن تاکید بر اهداف سازمان همکاری اسلامی از جمله در زمینه ارتقاء همزیستی مسالمت آمیز و تشویق گفتگوی میان ادیان و فرهنگ ها به عنوان سازوکارهایی مؤثر و ارزشمند در مبارزه با همه اشکال نژادپرستی، بیگانه ستیزی، اسلام هراسی، افراط گرایی و تنفر مذهبی، روند رو به رشد نابردباری و عدم تحمل نسبت به اسلام و مسلمانان در مناطق مختلف جهان را چالشی نگران کننده بر شمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: طی دهه های اخیر، جریان های رسانه ای متعددی علیه مسلمانان تحت عنوان شبکه های خبری و نیز گروه های نژاد پرست که تحت پوشش اتاق فکر و گروه های مدنی فعالیت کرده و هدف آنها ایجاد فضای رعب و وحشت علیه مسلمانان است، در غرب ظهور یافته است.

ظریف افزود: اکنون، زمان آن فرا رسیده که رهبران کشورهای غربی نفرت پراکنی و اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان را محکوم کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از نقض حقوق اولیه انسانی مسلمانان به عمل آورند.

وزیر امور خارجه در ادامه تاکید کرد: ضروری است امت اسلامی در مواجهه با اسلام هراسی بویژه در برابر اقداماتی مانند ممنوعیت سفر و نمادهای اسلامی و نیز استفاده منزجر کننده از عباراتی مانند «تروریسم اسلامی»، موضعی واحد اتخاذ کنند. همچنین، ما نیازمند ریشه کنی افراط گرایی در درون جهان اسلام و مقابله منسجم با کسانی که ایدئولوژی نفرت انگیز تکفیری را صادر می کنند، هستیم.

ظریف در پایان سخنرانی خود خواستار اتخاذ اقدامات عملی تر از سوی جامعه بین المللی به منظور افزایش آگاهی های جهانی در زمینه مقابله با اسلام هراسی شد و در این رابطه حمایت قاطع کشورمان را از ابتکارات سازمان همکاری اسلامی در زمینه مقابله با اسلام هراسی، به ویژه تعیین روز 15 مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعلام کرد.

خاطر نشان می سازد در این نشست که به پیشنهاد کشورمان و پس از موافقت اعضای سازمان همکاری اسلامی، برگزار گردید، علاوه برکشورهای اسلامی، تعداد قابل توجهی از کشورهای غربی نیز مشارکت داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها