سخنگوی سپاه: سپاه ماموریت‌های متنوع و متفاوتی در اختیار دارد

کد خبر: 1057129

سردار شریف اجرای طرح شهید سلیمانی را در کاهش مرگ و میر و همچنین کاهش مبتلایان بسیار موثر توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه مدیران بهداشت و درمان از این طرح به نیکی یاد کردند این طرح کماکان با جدیت ادامه دارد.

سخنگوی سپاه: سپاه ماموریت‌های متنوع و متفاوتی در اختیار دارد

ایسنا: سردار رمضان شریف طی مصاحبه با رادیو گفت و گو، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت‌های متنوع و متفاوتی در اختیار دارد، گفت: در یک سال گذشته به دلیل آنکه کشور درگیر بیماری کرونا بود یک عرصه جدیدی نیز به مجموعه فعالیت‌های سپاه و بسیج افزوده شد و به طور مشخص مجموعه بهداشت و درمان سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین در این عرصه فعالیت گسترده داشتند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای یک طرح کامل و جامع برای قطع زنجیره بیماری کرونا اظهار کرد: با هماهنگی با مجموعه وزارت بهداشت و درمان و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح شهید سلیمانی را با کمیته‌های مشخصی در تمام کشور راه اندازی و اجرا کرد. در این طرح هم مسائل مراقبتی و هم مسائل نظارتی، آموزشی و کمک‌های مومنانه در دستور کار قرار گرفت.

سردار شریف با اشاره به گستردگی مجموعه بسیج در سطح کشور عنوان کرد: بسیج با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی و خانه‌های بهداشت سراسر کشور و همچنین کمک مسئولین محلی در بخش‌های مختلف، 52 هزار تیم را تشکیل داد و آن‌ها به صورت خانه به خانه در زمینه بیماریابی، کمک به قرنطینه و اعزام بیماران به بیمارستان و همچنین تامین دارو فعالیت کردند.

سردار شریف اجرای طرح شهید سلیمانی را در کاهش مرگ و میر و همچنین کاهش مبتلایان بسیار موثر توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه مدیران بهداشت و درمان از این طرح به نیکی یاد کردند این طرح کماکان با جدیت ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در تامین تخت و بیمارستان به کارهای تحقیقاتی این نهاد انقلابی نیز اشاره و عنوان کرد: یکی از اقداماتی که سپاه پاسداران انجام داد ساخت کیت تشخیص بیماری کرونا در زمان اندک است که قطعاً در بهبود وضعیت کلی بیماری در کشور اثر زیادی خواهد داشت. همچنین سپاه در کنار دیگر مجموعه‌ها به عنوان چهارمین نهاد که در حال کار روی تولید واکسن کرونا است مطرح می‌باشد. در این زمینه دانشگاه بقیه الله پیشرفت‌های قابل قبولی داشته است و در یک یا دو ماه آینده تست انسانی این واکسن نیز آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تقویت بنیه دفاعی کشور به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم و راهبردی این نهاد در یک سال گذشته یاد کرد و گفت: در همه ابعاد از جمله هوا و فضا، زمینی و دریایی اقدامات بسیار گسترده‌ای برای دفاع از خاک کشورمان توسط سپاه انجام شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها