در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

امیررضا واعظ آشتیانی: دولت روحانی ادعا می‌کرد که زبان دنیا را بلدیم اما جز عقب‌نشینی کاری نکرد/ روحانی مرغ و گوشت را هم به بحران تبدیل کرد

کد خبر: 1057502

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: دولت آینده باید دولتی باشد که خلاقیت و نوآوری در عرصه بین‌المللی داشته باشد و در عین حال از عزت و احترام ایرانی-اسلامی مردم ایران پاسداری کند.

امیررضا واعظ آشتیانی: دولت روحانی ادعا می‌کرد که زبان دنیا را بلدیم اما جز عقب‌نشینی کاری نکرد/ روحانی مرغ و گوشت را هم به بحران تبدیل کرد

گروه سیاست فردا: سال پیش رو با دو رخداد مهم یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همراه خواهد بود؛ دو اتفاق مهم سیاسی که می‌تواند سرنوشت کشور را تعیین کند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره شرایط سیاسی در سال جدید به «فردا» گفت: «امیدوارم دولتی روی کار آید که به صورت کامل به فرمایشات رهبر انقلاب توجه کند؛ دولتی که ذیل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دنیال سعادت مردم باشد. وقتی به سخنان رهبری توجه می‌کنیم، می‌بینیم که ایشان بارها جامعه و مسئولان را توجه داده‌اند که در مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هشیارانه عمل کنید. نگاه کنید که ایشان چند وقت پیش دولت را بر حذر داشتند که به غربی‌ها و به خصوص آمریکایی‌ها اعتماد نکنید زیرا آنها بدعهدند».

او ادامه داد: «دولت آقای روحانی مدام می‌گفت که زبان دنیا را بلدیم اما دیدیم که جز عقب‌نشینی کاری نکرد و کشور را متحمل ضرر کرد. دیدیم که غربی‌ها به سرکردگی آمریکا تمام تعهداتشان را زیر پا گذاشتند و برجام عملا شکست خورد. آمریکا عملا از برجام خارج شد و همه تعهداتش را زیرپا گذاشت و اروپایی‌ها هم به پیروی از آمریکا تعهداتشان را اجرا نکردند».

این فعال سیاسی درباره ویژگی‌های دولت آینده بیان کرد: «دولت آینده باید دولتی باشد که خلاقیت و نوآوری در عرصه بین‌المللی داشته باشد و در عین حال از عزت و احترام ایرانی-اسلامی مردم ایران پاسداری کند. احترام این نیست که کدخدا و نوچه‌های کدخدا برای مردم ایران تعیین تکلیف کنند و ما هم گردنمان را در مقابل آنها کج کنیم به صرف اینکه با آنها پای میز مذاکره بنشینیم. به قول رهبر معظم انقلاب دوره بزن در رویی تمام شده است. دولت سیزدهم باید شجاع، مدبر و مقتدر باشد تا بتواند از ارزش‌های نظام دفاع کند. علاوه بر این باید مدیرانی دلسوز، متعهد و مؤمن در دولت کار کنند تا در فرایند تصمیم‌گیری مدیران کمترین آسیب به کشور وارد شود».

او در پاسخ به این پرسش که آیا معضلات کنونی در کوتاه مدت قابل رفع است، اظهار کرد: «من تردید ندارم اگر یک دولت انقلابی روی کار آید، مشکلات قابل حل است. اگر تا کنون ناموفق بوده‌ایم ناشی از انتخابات نامناسب مدیران بوده است. یکی از گرفتاری‌ها انتخاب مدیرانی بوده است که لیاقت جایگاهی که به آنها داده شده بود را نداشتند. دولت آقای روحانی به جایی رسیده است که مرغ و گوشت برایش بحران شده است؛ درصورتی که اصلا نباید این مسائل جزو دغدغه‌های مردم باشد، چه رسد به بحران».

او درباره انتخابات پیش روی شوراهای شهر و روستا هم تصریح کرد: «یکی از موضوعات بسیار مهم در سال1400 انتخابات شوراهای شهر و روستاست. ما دیدیم که عملا شورای پنجم تهران هیچ کاری برای بهبود اوضاع شهری انجام نداد و بیشتر انرژی اعضای شورای شهر بر سر مصاحبه‌های سیاسی صرف می‌شد و اصلا برایشان مهم نبود در تهران چه می‌گذرد؛ بنابراین ضرورت دارد که مردم در انتخابات شوراها هم توجه ویژه‌ای داشته باشند تا وضعیتی که چندسال اخیر را شاهد بودیم دیگر شاهد نباشیم».

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا در سال جدید و با روی کار آمدن دولتی جدید پیش‌بینی می‌شود وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد، خاطرنشان کرد: «بودجه سال1400 را دولت دوازدهم ارائه داده است و تا چهار-پنج ماه از سال جدید با این بودجه پیش خواهد رفت. پیش بینی من این است به دلیل آنکه در بودجه اخیر دولت مدام دست در جیب مردم می‌کند و عملا کسری بودجه در نظر گرفته شده است خیلی نمی‌توان امیدوار بود که در سال1400 گشایش ویژه‌ای در حوزه اقتصاد به وجود آید».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «در مجموع امیدوارم مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوارها درست تصمیم بگیرند و دست به انتخابی زنند که آیندگان انتخاب آنها را مورد تجلیل قرار دهند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها