توصیه رئیس قوه قضائیه به بانک ها

کد خبر: 1057973

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه سرمایه گذاری نباید گرفتار بروکراسی اداری شود، خاطر نشان کرد: بوروکراسی اداری نه تنها سرمایه‌گذار بلکه یک کشاورز خرد را هم فراری می‌دهد، این بروکراسی و دیوان سالاری که در نظام اداری می‌بینیم، هفت خوان که نه هفتاد خوان است تا سرمایه‌گذاری بتواند از آن بگذرد.

توصیه رئیس قوه قضائیه به بانک ها

ایسنا: سیدابراهیم رئیسی عصر امروز دهم فروردین در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر ضرورت مساله شناسی "مسائل لرستان"، اظهار کرد: اولویت این مسائل تعیین و راهکار آن برای برون رفت مشکلات مشخص شده و با تعیین زمان این مهم(حل مشکلات استان) قابل دستیابی است.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات و کارگاه‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل در لرستان یک مساله است، افزود: علل مشکلات این واحدها نقدینگی،مواد اولیه، عدم مدیریت هستند، تصریح کرد: سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که شرکت پارسیلون یک شبه تعطیل شد یا به مرور زمان؛ و به مروز زمان مسئولین مربوطه چرا به این مساله نپرداختند؟ ناظرین و مراقبین چرا پیگیری نکردند که این کارخانه با ۲۵۰۰ کارگر به این روز افتاده است؟

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هر مدیری در مدیریت خود وظایف خود را باید انجام دهد، گفت: ناظر فقط نگاه به بازرسی و دیوان محاسبات نیست.

رئیسی با اشاره به اینکه کارخانه ماشین سازی شامل یک سوله و چند دستگاه فرسوده بود و سال‌هاست از آن می‌گذرد و در این قضیه قانون‌گذار یک عده‌ای را مسئول و یک عده‌ای را ناظر تعریف کرده، چرا این وضعیت پیش آمده است و افراد به وظایف خود در قبال آن عمل نکرده‌اند؟

وی با بیان اینکه امروز به یک مجموعه کشاورزی تحت عنوان مجتمع کشت و صنعت رفتیم که این مجموعه جلوه یک خصوصی سازی بد و یک خصوصی سازی خوب است، گفت: این مجموعه در یک مقطعی واگذار و به ویرانه‌ای تبدیل شدو پس از آن  به یک مجموعه توانمند واگذار و برای هزار نفر از روستاییان و افراد تحصیل کرده منطقه شغل ایجاد شده و این موارد نشان می‌دهد که اگر خصوصی سازی خوب انجام شود کاملاً جواب می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه لرستان دارای نیروی انسانی جوان و کارآمد و  آب، خاک و منابع مورد نیاز است و با وجود این قابلیت‌ها زمینه تولید و اشتغال در آن مهیاست.

وی بر آمدن سرمایه گذار به استان یک ضرورت است، گفت: اینکه از مساله بیکاری نگرانی دارید موضوعی به حق است و اینکه در لرستان باید دلیل اینکه جاذبه سرمایه گذاری بیرونی ندارد یا کم دارد، بررسی شود.

رئیس قوه قضائیه دغدغه ایجاد کردن در دل مردم و سهیم کردن آنها را یکی از راه‌های ایجاد ثبات در سرمایه‌گذاری‌ها برشمرد و با بیان اینکه نقش دادن به مردم برای ثبات در سرمایه گذاری مهم است، افزود: باید از مشارکت مردمی در امر سرمایه‌گذاری‌ها بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیازمند گرفتن تسهیلات است، گفت: اما بانک‌ها  می‌توانند برای واگذاری‌ها اقدام کند.

رئیسی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کارخانجات سهم بانک‌ها هستند و در آنها شریک هستند و ضرورت دارد  اقدام متفاوتی در این زمینه انجام دهند، یادآور شد: براساس شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها  هرکسی باید ورود کند چراکه دغدغه کشور باید مسئله تولید و پشتیبانیاز آن باشد.

وی در ادامه با اشاره به مساله آب در لرستان با بیان اینکه آیا در لرستان مشکل کمبود آب داریم یا مشکل کمبود مدیریت آب، تصریح کرد: مشکل آب دغدغه بسیاری از استان‌های کشور است وشورای عالی آب باید یک تقسیم عادلانه داشته و شاخص‌ها را در نظر بگیرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه شورای عالی آب باید استانی همچون لرستان را که برکت نزولات آسمانی دارد و یکی از استان‌های تولید کننده آب است را مورد توجه قرار دهد، خاطر نشان کرد: این چالش قابل بررسی است شورای عالی آب در خصوص تقسیم عادلانه آب تصمیم بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه آبخیزداری برای لرستان یک ضرورت اجتناب ناپذیراست، تصریح کرد: این مهم در استان سیل‌خیزی همچون لرستان حیاتی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  در دستگاه قضائی تعدادی پرونده از واحدهای تولیدی در دست بررسی است  که به دستگاه قضایی اعلام شد در مجموعه فرآیند قضائی دادسرا، دادگاه، دیوان عالی  خارج از نوبت و سریع تعیین تکلیف شوند، بیان کرد: حداکثر بین دو تا سه ماه باید وضعیت کارخانجات فولاد و عظیم خودرو و مواردی که پرونده آنها در دستگاه قضائی است تعیین تکلیف شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در این راستا ورود بانک‌ها و نهادهای مسئول ضروری است و فعال شدن تولید نیازمند یک اقدام و عمل جدی است.

وی در ادامه تاکید کرد: باب تهمت و افترا باید بسته شود، بی دلیل سخن گفتن و بی دلیل انگشت اتهام به سمت کسی گرفتن خط قرمز ماست.

رئیسی در خصوص مبارزه با فساد و تخلفات گفت: مردم می‌خواهند بدانند چنانچه فردی مرتکب فساد شد دستگاه قضایی چه برخوردی با او داشته است و این حق مردم است که بدانند.اگر کسی خلافی کرده و مدرک و سندی وجود دارد مرجع قضائی بررسی و اعلام نظر می‌کند، وگرنه مدیران باید حمایت شوند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه کارشناسان و مسئولان در رده‌های مختلف باید در امنیت شغلی باشند، عنوان کرد: باید افراد در یک امنیتی از جهت شغلی به سر برند.

وی گفت: در ماههای پایانی این دوره از دولت قرار داریم و  نباید به سادگی از آن گذشت و بگوییم حالا که چهار تا پنج ماه مانده است از کنار قضیه بگذریم این مدت زمان اندکی نیست اینکه بگذاریم زمان بگذرد و کاری انجام نشود یا کاری که انجام شده در میانه رها شود درست نیست.

رئیسی با بیان اینکه باید این امور با جدیت دنبال شود و تا ساعتی که هرکسی مسئولیت دارد با جدیت به وظیفه خود عمل کند، تصریح کرد: یقین بدانید سازمان بازرسی و همکاران قضائی، حامی مدیر باکفایت، شجاع و اهل ریسک  بوده و در این میدان مبارزه با دشمن و جنگ اقتصادی ملت را تنها نمی‌گذارد و با ابتکار دنبال دور زدن تحریم‌ها هستند.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: مقام معظم رهبری راهبرد کلی را اعلام و فرمودند و تاکید کردند که راه برای تولید و سرمایه‌گذاری باز شود و ضرورت دارد همه به میدان اجرا بیایند و اقدامی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بر مدار قانون حرکت کنیم ، تصریح کرد: در کشور ما انتخابات برگزار و دولت‌ها و مجلس‌ها و مسئولین می‌آیند و می‌روند، اگر کشور بخواهد بر مدار باثباتی حرکت کند مدار قانون است.

رئیسی با بیان اینکه عدم تبعیض در به کار گیری نیروها مردم را نسبت به کارآمدی نظام اداری خوش بین می‌کند، یادآور شد: هرچیزی که مردم را مأیوس می‌کند نباید انجام داد و تبعیض موضوعی است که منجر به ایجاد یاس درمردم می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی امری نیست که با بخشنامه حل شود، خاطرنشان کرد:  ایجاد یاس و ناامیدی ترفندی است که دشمن بکار می‌گیرد و ما باید با عملکرد درست دستگاههای اجرایی امید را در دل مردم دو چندان کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها