ایران‌پل: اکثر ایرانیان، آمریکا را باور ندارند

کد خبر: 1058338

موسسه افکارسنجی ایران‌پل گزارش داد که بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان ایرانی در یکی از نظرسنجی‌های این موسسه موافق برجام هستند.

ایران‌پل: اکثر ایرانیان، آمریکا را باور ندارند

خبرگزاری ایسنا: نتایج دومین نظرسنجی مشترک شورای امور جهانی شیکاگو و موسسه افکارسنجی ایران‌پل نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم ایران و آمریکا همچنان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند. این نتایج همچنین نشان می‌دهند که اگر ایالات متحده به توافق هسته‌ای بازگردد، این شانس را دارد که اعتبار خود را میان مردم ایران احیا کند.

مطابق این نظرسنجی هر ۶ نفر از ۱۰ آمریکایی مایل به مشارکت آمریکا در توافق هسته‌ای می‌باشد و ۵۱ درصد ایرانیانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، موافق برجام هستند. همچنین ۶۹ درصد ایرانیان موافق این هستند که اگر آمریکا تعهدات برجامی خود را از سر بگیرد، ایران به حدود تعیین شده ذیل توافق جامع هسته‌ای بازگردد.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرده که ۶۰ درصد ایرانیان بر این باورند که ایالات متحده حتی در صورت بازگشت به برجام، تعهدات خود ذیل این توافق را اجرا نخواهد کرد.

نتایج نظرسنحی همچنین نشان می‌دهد که تنها نیمی از ایرانیان بر این باور هستند که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در دوران دولت جو بایدن کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان ایرانی بر این باورند که در دوران ریاست جمهوری بایدن هیچ تغییری در روابط میان ایران و آمریکا شکل نخواهد گرفت.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۲۸ درصد شرکت‌کنندگان عقیده دارند که اگر هر دو طرف به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای بازگردند، ایران باید مایل به مذاکره جداگانه بر سر برنامه موشکی خود باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها