باهنر: اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۴ با اسامی گمنام لیست بستند

کد خبر: 1058431
باهنر: اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۴ با اسامی گمنام لیست بستند

کیهان: محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین هم در گفت‌وگویی در پاسخ به مسئله طرح‌شده از جانب اصلاح‌طلبان درباره شدت رد صلاحیت‌ها که موجب شد در برخی شهرها کاندیداهای اصلاح‌طلب وجود نداشته باشد گفت: من یادآوری می‌کنم در مجلس دهم که اصلاح‌طلبان خود را پیروز انتخابات می‌دانستند شرایط چندان برای آن‌ها متفاوت با سال ۹۸ نبود چراکه لیست بسیاری از شهرها از چهره‌های کاملاً گمنام تشکیل شده بود.

او ادامه داد: مگر اصلاح‌طلبان در دوره دهم چقدر آدم داشتند که لیست را بستند و رأی هم آوردند؟ بسیاری از کسانی که به لیست امید رأی دادند تقریباً اکثریت آن لیست را نمی‌شناختند و سه نفر بیشتر آدم مشهور در لیست نبود، اما لیست را بستند و رأی آوردند و این دوره هم به همان میزان آدم مشهور و آدم جدید تأیید صلاحیت‌شده داشتند.

باهنر درباره ارزیابی خود از علت عدم رأی‌آوری اصلاح‌طلبان گفت: اینکه مردم رویکرد دیگری داشتند بحث دیگری است و ریشه‌های دیگری دارد که نباید با چشم بستن بر آن همانند نیروهای مشارکت سابق بگویند، اگر در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای موردنظر ما تأیید نشود نمی‌آییم و شرکت نمی‌کنیم؛ درواقع نظارت استصوابی روی نرخ مشارکت اثر می‌گذارد اما تعیین‌کننده نیست.

کسانی که در فتنه بودند نباید انتظار تأیید صلاحیت داشته باشند

باهنر درباره گفته‌های طیفی از اصلاح‌طلبان مبنی بر رویکرد سیاسی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها در قبال جریان اصلاحات گفت: این ادعای اصلاح‌طلبان که نیرو نداریم و آدم نداریم چندان قابل‌قبول نیست چراکه بالاخره کسانی که در ایجاد فتنه نقش داشتند و به آن کمک کردند نباید انتظار تأیید صلاحیت داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها