نظر احمد توکلی درباره FATF

کد خبر: 1058972

بررسی FATF در دستور کار این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.

نظر احمد توکلی درباره FATF

ایسنا: بررسی FATF در دستور کار این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.

احمد توکلی، با اعلام این خبر که FATF در جلسه چهارشنبه پیش روی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد، اظهار کرد: من فکر نمی کنم این موضوع در صحن مجمع بتواند دو سوم رای را به دست آرود و تصویب شود.

وی ادامه داد: این سوال جدی مطرح است که آیا فشاری که تحت عنوان FATF بر اقتصاد کشور تحمیل شده است بر طرف می شود یا خیر؟ به نظر می رسد خیلی تاثیری ندارد. اشتباه است که اگر بپذیریم که با تصویب FATF معجزه ای رخ می دهد. این موضوع هم مثل برجام است.

این فعال سیاسی گفت: باید دید درست و غلط کدام است. بی خودی از فوایدی که به دست نمی آید، نگوییم. وضع از این بدتر نمی شود؛ مگر کاری مانده که علیه ما نکرده باشند؟ چه کار می خواستند بکنند که نکردند؟

وی افزود: من خیال می کنم این موضوعات منفعتش معلوم نیست؛ ضررش خیلی بیش تر بر ما واضح است. کاری که آمریکای بایدن با ما می کند، فرقی با آمریکای ترامپ ندارد. هنوز بایدن می گوید به کارهایی که ترامپ کرده دست نمی زنم؛ بعد ما باید دستور کارمان را عوض کنیم؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز بحث FATF است فردا دستور کارشان را عوض می کنند. امروز می گویند موضوع هسته ای است؛ فردا بر موضوعات دیگر دست می گذارند. در حالی که FATF  الزام آور نیست؛ توصیه می کنیم تصویب نشود. الزام قانونی وجود ندارد، بلکه با زور می خواهند منافع خود را تامین کنند.

وی با اشاره به تحریم های دارویی و بهداشتی علیه مردم ایران گفت: مردم ما با این تحریم ها جان دادند؛ چرا از ما انتظار دارند ملتی باشیم که زیر بار حرف زور می رویم؟ امروز می گویند موضوع هسته ای است، فردا نمی دانیم چه می گویند.

توکلی تاکید کرد: هرگاه ملتی بدون تاثیر خارجی برای خودش بتواند به شکل دموکراتیک تصمیم بگیرد استقلالش را حفظ کرده است. کشوری که مردمش بتوانند به شیوه دموکراتیک مجلس و قانون تایین کنند و با ساز و کار قانونی برای خود تصمیم بگیرند مستقل هستند. ما باید مستقل باشیم. تصویب FATF  باید توجیحی در راستای استقلال ملی ما و بهبود وضعیت مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: من هنوز قانع نیستم که این درست ترین کار است. تجربه ثابت کرده هروقت کوتاه آمدیم آن ها جلوتر آمدند. 28 مرداد را ببیند چه کار کردند؛ مصدق را تنها گذاشتند. برجام هم آخرینش نیست. چرا ما باید اعتماد کنیم؟ پذیرفتن این مسائل حرف زور است.

توکلی در پایان گفت: وقتی اجازه نمی دهند برای بیمارانمان دارو بیاوریم می خواهند حرفشان را بپذیریم؟ وقیح تر از این نمی شود. این کشتار نیست؟ اگر امروز تسلیم شویم بعدش چه کنیم؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها