پیشنهاد محمد هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰

کد خبر: 1059085

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

پیشنهاد محمد هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰

باشگاه خبرنگاران: محمد هاشمی رفسنجانی عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت:  شرکت مردم در انتخابات بستگی به صحنه رقابت و حضور نامزد‌های مطرح شده دارد و اینکه رقابت باید متناسب باشد؛ علاوه بر این موضوع کرونا هم عامل موثری در حضور مردم خواهد بود.

او ادامه داد: باید زمان رای گیری افزایش یابد؛ برای مثال می‌توان زمان رای گیری را تا چند روز افزایش داد تا مردم بدون احساس خطر از کرونا در حوزه‌های رای گیری حضور پیدا کنند. همچنین رقابت باید متوازن باشد تا شخصیت‌های سیاسی انگیزه شرکت برای رقابت داشته باشند. برای مثال اگر یک جناح با چهره معروف و جناح دیگر با یک چهره گمنام حضور یابد رقابت نامتوازن خواهد بود که باعث کاهش مشارکت خواهد شد.

هاشمی رفسنجانی درباره ویژگی‌های نامزدهای هر جریان گفت: باید نامزدهای هر دو جریان دارای برنامه باشند و با توجه به ضرورت‌هایی که برای کشور وجود دارد؛ باید دارای برنامه متناسب برای عبور از بحران‌های فعلی کشور باشند؛ باید اخلاق محور بوده و برای نشان دادن خود رقیب را تخریب نکنند؛ زیرا در این صورت این تخریب به کل نظام تعمیم داده می‌شود. پیشنهاد من این است که هر شخصی در ابتدا برخی از اعضای موثر تیم خود را معرفی کند تا مردم طرف مقابل خود را یک تیم ببینند، نه این که صرفا یک فرد را معرفی کنند. 

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مهم‌ترین مشکلات امروز کشور هم گفت: مساله اقتصادی امروز کشور بسیار مهم است؛ همچنین برای ما مهم است که بتوانیم با کشورهای دنیا تعامل سازنده داشته و منافع ملی خود را از جهان بگیریم و تنش آفرینی نکنیم و باعث تنش زدایی شویم. البته همه اینها به شرط داشتن برنامه‌های موثر برای اداره کشور است.

او با اشاره به بحث تولید در کشور بیان کرد: مساله تولید بسیار مهم است؛ اما تولید نیاز به سرمایه، بازار مناسب و شرایط رقابت دارد و اینها همه شرایطی هستند که باید فراهم شوند. مخصوصا در بحث سرمایه یا باید دولت سرمایه گذاری کند و یا سرمایه گذار خارجی وارد میدان شود، در این شرایط سرمایه گذار خارجی که به میدان نمی‌آید و دولت هم چندان سرمایه‌ای برای سرمایه گذاری ندارد. بخش خصوصی قوی هم نداریم ؛ بنابرای دولت آینده باید راهکارهایی را برای تولید سرمایه ارائه بدهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها