نشان فداکاری به شهید «اصغر باناندرگاه» تعلق گرفت

کد خبر: 1059496

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، نشان فداکاری به شهید «اصغر بانان‍درگاه» تعلق گرفت.

نشان فداکاری به شهید «اصغر باناندرگاه» تعلق گرفت

خبرگزاری مهر: برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش، «اصغر بانان‍درگاه» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید اصغر بانان‍درگاه، در سال ۱۳۲۱ در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در زادگاهش ادامه داد، سپس با توجه به علاقه‌ای که به شغل نظامی‌گری داشت در سال ۱۳۳۹ در کنکور دانشکده افسری پذیرفته و به استخدام ارتش درآمد.

وی دوره‌های مختلف دانشگاه افسری را با موفقیت سپری کرد و برای طی دوره مقدماتی زرهی به شیراز و پس از طی دوره مقدماتی به لشکر ۱۶ زرهی قزوین منتقل شد.

این شهید والامقام در سال ۱۳۵۵دوره عالی رسته زرهی را در شیراز طی کرد و برای ادامه خدمت به لشکر ۶۴ ارومیه منتقل شد.

خدمت شهید بانان‍درگاه مقارن با ناآرامی و آشوب ضدانقلاب درکردستان بود و ایشان مدت بیش از یک سال در صحنه نبرد با ضدانقلاب حضوری فعال داشت. سرانجام در ۱۴ خرداد سال ۱۳۵۹ در درگیری مستقیم با ضد انقلاب، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها