خبرهای خوش عضو کمیسیون تلفیق

کد خبر: 1059615

عضو کمیسیون تلفیق گفت: طرح تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی تصویب نهایی شد و این طرح استثنایی نخستین خروجی مجلس انقلابی است که در این ۴۱ سال این اتفاق نیفتاده است.

خبرهای خوش عضو کمیسیون تلفیق

خبرگزاری تسنیم: محمد رشیدی عصر امروز در نشست خبری ‌با اشاره به بحث بودجه کشور اظهار داشت: اصلاحیه‌های خوبی در بودجه سال 1400 رقم خورده است و یکی از مهمترین اصلاحیه‌هایی که انجام شد مربوط به حذف رانت ارز 4200 تومانی تا حد توان در بودجه سال آینده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی با رانت تنها به افرادی خاصی تعلق می‌گرفت گفت: امروز دولت اصرار دارد که ارز 4200 تومانی بدهد و نمایندگان مجلس هم تأکید دارند که به جای پرداخت این ارز به عده‌ای خاص، آن را به عنوان یارانه در انتهای چرخه تولید قرار دهیم تا قیمت تمام شده برای مردم قابل قبول شود.

رشیدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به مسئولان نظام توصیه کرده‌اند که در راستای حمایت از تولید قدم بردارند و در همین راستا در کمیسیون تلفیق مصوب شد که برای امسال مالیات از تولید پنج درصد کاهش یابد و در عوض با جدیت به دنبال اخذ مالیات از کسانی هستیم که جزء ثروتمندان کشور محسوب می‌شوند.

  اصلاح قانون طرح تضمینی خرید محصولات کشاورزی

  نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی تصویب نهایی شد و این طرح استثنایی نخستین خروجی مجلس انقلابی است که در این 41 سال این اتفاق نیفتاده است.

وی عنوان کرد: قیمت خرید تضمینی برای محصولات اساسی کشاورزی تا قبل از اجرای این طرح در شورای اقتصاد شکل می‌گرفت و قیمت‌گذاری‌ها بدون حضور نماینده‌ای از سوی کشاورزها انجام می‌شد و تنها دولت تصمیم گیرنده نهایی بود اما مجلس در طرح خود با اصلاح تبصره قانون سال 1368 (خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی) اعلام کرد که دیگر شورای اقتصاد حق تصمیم‌گیری را ندارد و شورایی را راه‌اندازی کردیم که متشکل از 9 عضو است.

رشیدی افزود: این اعضا شامل 6 نفر از اعضای خانواده کشاورزان کشور شامل دو نفر از کشاورزان خبره، رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی روستایی، رئیس اتحادیه صنفی کشاورزان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، رئیس اتحادیه کشاورزی و سه نفر از اعضای دولت یعنی وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشاورزان در این شورا برای اولین بار به عنوان ذینفع در تعیین قیمت خرید تضمینی حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این طرح برای تعیین قیمت‌گذاری، سیاستگذاری محصولات صادراتی و وارداتی کشاورزان دخیل هستند گفت: برای این طرح ضمانت اجرایی نیز قرار داده‌ایم و اگر در پرداخت پول کشاورزان دیرکردی انجام شود باید سود این دیرکرد به حساب کشاورزان ریخته شود و با اکثریت آرا جزئیات و کلیات این طرح تصویب شده است.

رشیدی عنوان کرد: این طرح جدید صرفاً مربوط به خرید تضمینی گندم نیست و تعیین قیمت در برنج، چغندر قند، پیاز، سیب زمینی، پنبه، حبوبات و محصولات دامی در این قانون دیده شده است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و اصلاح قیمت‌ها در تولید گندم به خودکفایی خواهیم رسید و سود را به جیب کشاورزان داخلی خواهیم ریخت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس عنوان کرد: ایجاد مشوق‌هایی از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی، ضرورت رونق تولید است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوضاع کسب و کار در کشور باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند افزود: اگر تولید در کشور راه بیافتد مطمئن باشید اشتغال و وضع معیشتی برای مردم هم تقویت می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه گره حل مشکلات اقتصادی رونق تولید است و باید سرمایه‌ها در جهت رونق تولید حرکت کند بیان کرد: پیرو تاکیدات مکرر امام خامنه‌ای در رابطه با رونق تولید 32 هزار میلیارد تومان از تبصره 14 آوردیم و در تبصره 18 پایدار کردیم که این اعتبارات از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها برای اشتغالزایی و رونق تولید کشور تامین شده است که سهم استان کرمانشاه از این میزان 1200 میلیارد تومان است.

  تغییرات بودجه استان کرمانشاه  

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 افزود: در بودجه سال 1400‌، برای تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کرمانشاه 150 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌ شده ‌و این بودجه در سال گذشته 18 میلیارد تومان بوده است‌.

وی از تخصیص بودجه آبرسانی به روستاهای استان کرمانشاه خبر داد و در این ارتباط گفت: در سال گذشته هیچ بودجه‌ای آب روستایی استان اختصاص نیافته بود اما در بودجه 1400 سهم استان کرمانشاه در این حوزه 300 میلیارد تومان است که به فاز سوم و چهارم سد گاومیشان اختصاص یافت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم کرمانشاه از اعتبارات راه‌رسانی در بودجه امسال 150 میلیارد تومان است که در سال گذشته تنها 7 میلیارد تومان به این حوزه اعتبار اختصاص داده شد افزود: سهم کرمانشاه در ساماندهی آبشوران و قره‌سو در سال گذشته 12 میلیارد تومان بود که امسال به 112 میلیارد تومان رسیده است.

وی‌ از سهم 19 هزار میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور در بودجه 1400 خبر داد و گفت: از مجموع اعتبار محرومیت‌زدایی کشور سهم کرمانشاه 700 میلیارد تومان است که این موضوع برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است.

رشیدی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در سال گذشته 11 میلیارد تومان بوده است که اکنون این بودجه به 84 میلیارد تومان رسیده است بیان کرد: امسال بیشتر تمرکز خود را بر روی بودجه فاضلاب، راه روستایی، آب‌رسانی متمرکز کردیم چون بیشتر مشکلات کرمانشاه در این حوزه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح سامانه گرمسیری و سردسیری از مصوبات مقام معظم رهبری بود که 8 هزار میلیارد تومان برای این دو سامانه مصوب شده بود که سامانه گرمسیری تا حدودی انجام شده اما سامانه سردسیری از ابتدا متوقف شده است گفت: ما در این دوره از مجلس در اجرای طرح سردسیری از سیروان، روانسر، کوزران و ماهیدشت در دستور کار داریم که 27 هزار میلیارد تومان از اوراق مالی دولت برای پروژه عظیم در نظر گرفتیم و قرارگاه خاتم هم این پروژه را در دست خواهد گرفت.

گستردگی بیکاری در کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در رابطه با آمارهایی که از سوی مسئولان استان بیان می‌شود و همگی مطلوب است مانند کاهش چند درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه گفت: بنده به عنوان منتخب مردم کرمانشاه و نماینده ناظر عملکرد مسئولان بر این عقیده هستم که حتی اگر این نرخ بیکاری به قول مسئولان استان کاهش پیدا کرده باشد اینقدر این حفره بیکاری گسترده شده که این کاهش چند درصدی هم به چشم نمی‌آید و باید مدیران استان کرمانشاه در راه اشتغالزایی جوانان بیشتر تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه چندین پروژه پایین دستی در حوزه پتروشیمی با اشتغالزایی برای بیش از 600 نفر در مناطق بیلوار و اعتبارر290 میلیون دلاری از سوی وزارت نفت بعد از ماه رمضان کلنگ‌زنی می‌شود عنوان کرد: دو رشته در مقطع دکتری تخصصی در رشته‌های تغذیه و بهداشت عمومی به دانشگاه آزاد کرمانشاه اضافه کردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: برای راه‌اندازی پروژه پالایشگاه آناهیتا قرار شده که 500 میلیون یورو به عنوان قسط اول و برای شروع کار برای این پروژه در نظر گرفته شود و نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

رشیدی با اشاره به اینکه در اولین فرصت مشکلات اینترنت روستاییان را با وزیر ارتباطات مطرح و باید مشکل به زودی حل و فصل شود گفت: یکی از مشکلات روستاییان در شرایط کنونی عدم مهارت جوانان در بحث اشتغال‌زایی است و کار فرهنگی بسیار کمی روی مردم روستا صورت گرفته و باید کمیته های فرهنگی و مذهبی در روستاها فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه حضور تیم راهیان کرمانشاه در لیگ یک فوتبال نیازمند حمایت ویژه است عنوان کرد: باید مدیر این تیم پیگیر مطالبات اعضا باشد و ما نیز در کمیسیون ورزش هر کار حمایتی که نیاز باشد انجام می‌دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها