واکنش حیدری به اظهارات جنیدی درباره FATF

کد خبر: 1059761

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: FATF باید حق تحفظ ما را بپذیرد و در غیر این صورت، پیوستن به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT هیچ ارزشی برای ما ندارد.

واکنش حیدری به اظهارات جنیدی درباره FATF

خبرگزاری مهر: شهریار حیدری در واکنش به اظهارات اخیر لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما حق تحفظ جدید برای پالرمو و CFT قید می‌کنیم و این دو کنوانسیون هم تحفظ های ما را قبول می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که تحریم‌های ظالمانه کشورمان لغو شود و ما همواره نشان دادیم که مقررات بین‌المللی را پذیرفته و به آن پایبند هستیم.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها کاملاً شفاف است و نگران شفافیت نیست بلکه نگرانی ما این است که آنان در انجام تعهداتشان صادق نباشند و هر چه قدر ما شفاف‌تر و متعهدتر عمل کنیم، آن‌ها بهانه‌های جدیدی بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره الحاق ایران به پالرمو و CFT، تصریح کرد: اگر FATF حق تحفظ ما را بپذیرد، ایران هم استقبال می‌کند اما اگر اینگونه نباشد، پیوستن ایران به پالرمو و CFT مشکلات ما را حل نمی‌کند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع حقوقی است و چنان چه آنان حق تحفظ های ما را بپذیرند و این موضوع صحت داشته باشد، باید در عمل محقق شود و در غیر این صورت، پیوستن به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT هیچ ارزشی ندارد و پذیرش و عدم پذیرش آن تفاوتی در وضعیت کشور ما ندارد.

حیدری تاکید کرد: ایران در همه زمینه‌ها کاملاً شفاف عمل کرده و این موضوع برای نهادهای بین‌المللی ثابت شده است و صرفاً لابی‌های خارج از این مذاکرات از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای معاند عربی باعث می‌شود که محتوای مذاکرات و تفاهم‌های ایران با کشورهای دیگر زیر سوال برود.

وی تاکید کرد: مطالبه جمهوری اسلامی ایران است که باید این تضمین داده شود که جمهوری اسلامی ایران از لیست سیاه FATF خارج شود و اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها هم افشا نشود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها