اظهارنظر چمبر درباره احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی

کد خبر: 1059966

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

اظهارنظر چمبر درباره احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی

باشگاه خبرنگاران: عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به احتمال مطرح شدن نام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به عنوان نامزد نهایی جریان اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، گفت: معتقدم که توانایی فردی و تخصصی یک موضوع است، تعامل با حاکمیت و دستگاه‌های مختلف هم یک موضوع.

او ادامه داد: علاوه بر این شناخت از مناسبات بین المللی با توجه به وضعیت کشور هم ملاک دیگری برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری است. ما معتقدم که سید حسن خمینی در برخی از موارد آن‌طور که باید و شاید قوی نیست. حداقل من اینگونه ندیدم که در حوزه‌هایی نظیر سیاست خارجی چندان تجربه اجرایی داشته باشد.

چمبر درباره استقبال اصلاحات از سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم گفت: اگرچه نام او جزو گزینه‌هایی بوده که توسط حزب ندای ایرانیان پیشنهاد شده، اما جزو گزینه‌هایی نبوده که کنگره ما بر روی او به توافق رسیده باشد. ندای ایرانیان از داخل حزب بر روی نام سید صادق خرازی وفاق دارد و از بیرون حزب هم نظرش بر روی محمدجواد ظریف است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با توجه به اینکه احتمالا محمدجواد ظریف وارد انتخابات نخواهد شد، گفت: اگر ظریف به عرصه انتخابات نیاید، قطعا گزینه ما صادق خرازی خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که اگر نهاد اجماع ساز بر روی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی  به اجماع برسد رویکرد حزب ندای ایرانیان چه خواهد بود بیان کرد: معتقدم که باید اجازه دهیم که نهاد  اجماع ساز همان مسیری را که وعده داده طی کند، یعنی ابتدا اجازه دهند که نام افراد در افکار عمومی مطرح شود و بعدا بازخورد آن را در جامعه بسنجد. برای مثال ممکن است واقعا گزینه یک حزب سید حسن خمینی باشد، پس نمی شود آن را محدود کرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: نهاد اجماع ساز باید از اقبال افکار عمومی به گزینه ها به عنوان معیار انتخاب استفاده کند، نه اینکه چند نفر پشت میز بنشینند و برای همه تصمیم بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان حجت الاسلام سید حسن خمینی را به عنوان یک فرد اصلاح طلب در نظر گرفت، گفت: بله قطعا می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها