در گفت‌وگو با «فردا نیوز» مطرح شد

قالیباف آلترناتیو رئیسی است/ تجربه مدیریتی و قابلیت رای‌آوری ویژگی بارز قالیباف است/ شرایط برای قالیباف مهیاتر از ادوار قبل است

کد خبر: 1060223

واعظ آشتیانی گفت: انتخابات ریاست جمهوری برای گروه‌ها و احزاب حائز اهمیت است و نمی‌توان ریسک کرد لذا حتما باید کسی بیاید که بتواند تبدیل به لکوموتیوی قوی شده و سایر طیف‌ها را به سوی خود جذب کند. به نظر من قالیباف این ظرفیت را دارد.

قالیباف آلترناتیو رئیسی است/ تجربه مدیریتی و قابلیت رای‌آوری ویژگی بارز قالیباف است/ شرایط برای قالیباف مهیاتر از ادوار قبل است

گروه سیاسی سایت فردا – همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، شاهد توجه بیشتر رسانه‌ها و تحلیل‌گران مسائل سیاسی به محمدباقر قالیباف به عنوان یک نامزد انتخاباتی هستیم. این موضوع دلایل مختلفی دارد که از جمله آن تجربه، سابقه مدیریتی، توان رای‌آوری و ظرفیت تبدیل شدن به گزینه مورد اجماع است. این‌ها را امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با  خبرگار «فردا» می‌گوید. او با اشاره به انیکه « به باور من در شرایط فعلی کاندیداتوری آقای رئیسی چندان محتمل نیست» گفت: «در این شرایط اولین فردی که به ذهن گروه‌ها و احزاب چه انقلابی و چه اصلاح‌طلبان می‌رسد، قالیباف است. او آلترناتیو رئیسی است. با توجه به سوابه او می‌دانیم که ظرفیت رای‌آوری مناسبی هم دارد. مگر آنکه اتفاقاتی رخ دهد که رئیسی بخواهد بیاد. در این صورت سناریو تغییر خواهد کرد. اکنون اما بحث کاندیداتور آقای قالیباف انحرافی نبوده و این یک واقعیت است که ظرفیت حضور او در انتخابات وجود دارد».

وی افزود: «نکته مهم این است که انتخابات ریاست جمهوری برای گروه‌ها و احزاب حائز اهمیت است و نمی‌توان ریسک کرد لذا حتما باید کسی بیاید که بتواند تبدیل به لکوموتیوی قوی شده و سایر طیف‌ها را به سوی خود جذب کند. به نظر من قالیباف این ظرفیت را دارد. برای همین هم همان طور که گفتم هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان نگاهشان به قالیباف است و او را یک کاندیدای جدی می‌دانند. البته باز هم باید صبر کرد و دید که سازوکارهای انتخاباتی چه شاخص‌هایی را تعیین کرده و به چه فردی می‌رسد. در شرایط فعلی اما به نظر من آن فرد مورد اجماع قالیباف است».

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که « به اعتقاد من آقای قالیباف باید نامزد شود زیرا او از نظر تجربه اجرایی قابل توجهی برخوردار است و موفقیت‌های خوبی داشته است. در سطح کلان کار کرده و موفق بوده است. البته قرار نیست مدعی باشیم که همه اقدامات یک مدیر درست بود است و ممکن است که در بحث کلان به خاطر اتفاقات خاصی در برخی عرصه‌های ناموفق بوده باشد اما قالیباف در شهرداری و نیروی انتظامی سابقه اجرای خوبی داشته است. ضمن اینکه ظرفیت رای اوری هم دارد».

وی افزود: «او تجربه و نگاه جهادی مناسبی دارد. در عین حال دیده‌ایم که در مناسب مختلف به جوانان نیز بها داده است که این هم ویژگی قابل توجهی است».

واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: «تحلیل من این است که قالیباف هم انرژی خوبی دارد، هم تجربه خوبی دارد

نسبت به مسائل کشور آگاه‌تر از سایر گزینه‌های مطرح است. پیش‌تر نیز کاندیدا بوده و اتفاقا موقعیت مناسبی نیز داشته است. به نظر من اکنون اما شرایط برای او مهیا‌تر از قبل است».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها