بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت از تاسیسات هسته ای نطنز

کد خبر: 1060268

رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که هیاتی از این کمیسیون فردا سه شنبه از تاسیسات هسته ای نطنز بازید می کند.

بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت از  تاسیسات هسته ای نطنز

ایسنا:رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که هیاتی از این کمیسیون فردا سه شنبه از تاسیسات هسته ای نطنز بازید می کند.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال اتفاقات اخیر در سایت هسته ای نطنز فردا هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از این تاسیسات بازدید می کند.

وی گفت که این اقدام خصمانه دشمنان ملت ایران بوده که به طور قطع محکوم است. تاکنون طبق شواهد و قرائن این کار توسط رژیم خبیث صهیونیستی انجام شده است.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به زودی از سایت هسته ای نطنز بازرسی خواهد کرد و در جریان این بازدید گزارشی به اعضای کمیسیون داده می شود.

به گفته وی اعضای کمیسیون در این بازدید به بررسی جزئیات موضوع اخیر پرداخته و گزارشی به کمیسیون و در نهایت به صحن علنی ارائه می شود. پس از  بررسی های صورت گرفته در صورتی که لازم باشد مراجع مربوطه جهت پیگیری به مجلس دعوت می شوند تا چارچوب‌هایی را برای حفاظت از مراکز هسته‌ای در نظر گرفته که تقویت شود.

بامداد روز یکشنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داد که امروز محمد جواد ظریف با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ابعاد مختلف این حادثه در حال بررسی است اما ارزیابی های اولیه حکایت از آن دارد که اقدام جنایتکارانه و تروریسم هسته ای رخ داده که از این جهت می توانسته آسیب زننده باشد. هر چند که هیچ نشت موادی رخ نداده اما با ایجاد خرابکاری در برق سایت هسته ای نطنز سعی کردند برنامه هسته ای و روند غنی سازی در این سایت را تحت تأثیر قرار دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها