خبر قالیباف درباره اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق

کد خبر: 1060387

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز ابراز امیدواری کرد که این اصلاحیه بتواند جلوی قاچاق خصوصا از مبادی رسمی کشور را بگیرد.

خبر قالیباف درباره اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق

خبرگزاری ایسنا: محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی پس از رفع ایرادات شورای نگهبان از اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: از اعضای کمیسیون اقتصادی، دولت و نمایندگان تشکر می کنم، امروز این لایحه پس از بازگشت از شورای نگهبان و با اعمال اصلاحاتی نهایی شد. 

وی ادامه داد: این موضوع از موضوعات جدی کشور است و برای این قانون هم زحماتی کشیده شده است و دقیق است پیش از این می توانستند مسئولیت ستاد را به فرد دیگری بدهند و جدیت لازم را نداشت اما در اصلاحیه مقرر شد مسئولیت ستاد با شخص رییس جمهور باشد و ضمانت اجرایی هم گذاشته شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین موضوع کارت های بازرگانی از مسائل اصلی بود که در مسائل ارزی و تعهد ارزی ما کارت هایی بی نام داشتیم که در اینجا تعیین تکلیف شد. در واقع قانون پیشین، بیشتر متمرکز بر قاچاق کالا بود و به طور جدی به ارز پرداخته نشده بود اما در اصلاحیه، ارز و رمزارزها هم مدنظر قرار گرفتند. همچنین نوع اعتبارات، بودجه و سیاست ها برای ستاد قاچاق کالا نیز رویکردش به گونه ای است که به سمت کاهش قاچاق کالا بروند و این سیاست خوب در قانون فراهم شده است.

قالیباف در پایان گفت: این موضوع از معضلات جدی کشور است، خصوصا قاچاقی که از مبادی رسمی انجام می شود و ان شاءالله با اجرای دقیق این اصلاحیه از این مسائل جلوگیری خواهد شد. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها