بررسی حادثه نطنز در مجلس با حضور وزیر اطلاعات

کد خبر: 1060812

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به‌زودی وزیر اطلاعات برای یک جلسه غیرعلنی در موضوع نطنز به مجلس می‌آید و این اتفاق بررسی می‌شود.

بررسی حادثه نطنز در مجلس با حضور وزیر اطلاعات

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از ویژگی‌های این شورا منظم برگزار شدن جلسات، جدیت در موضوعات، نگاه علمی و تخصصی به دستورکار جلسه و پیگیری در اجرای مصوبات است.

وی با بیان اینکه مدیران در استان کرمان جزو بهترین‌ها در کشور هستند و اگر مواردی تذکر داده می‌شود از سر دلسوزی است گفت: شاخص‌های استان کرمان، شاخص‌های مطلوبی نیست و باید ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه در استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که می‌تواند برای بهبود شاخص‌ها از آن استفاده کرد افزود: ارتقای شاخص‌های استان کرمان در ارتقای شاخص‌های ملی نیز اثرگذار است.

وی ادامه داد: چه اتفاقی افتاده که استان کویری یزد رتبه اول شیلات کشور را دارد و ما نمی‌توانیم؛ چرا از این ظرفیت‌ها نباید به نفع استان استفاده کنیم و شاخص‌هایمان را ارتقا بدهیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه اگر بخواهیم منتظر بمانیم تا تحریم‌ها تمام شود و بعد مشکلات اقتصاد کشور را برطرف کنیم، اشتباه است گفت: گره زدن تحولات اقتصادی به مذاکرات غلط است.

وی با بیان اینکه ادبیات دشمن اینگونه است که می‌خواهد وقت و فرصت را از ما بگیرد و آخرش هم هیچ ادامه داد: تغییر دولت آمریکا هیچ نفعی برای ما ندارد چرا که آنها براساس سیاست‌های از پیش تعیین شده کار می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال فرصت سوزی است بیان کرد: در موضوع نطنز به‌زودی وزیر اطلاعات برای یک جلسه غیرعلنی به مجلس می‌آید و این اتفاق بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه چرا برخی‌ها از خواب غفلت در کشور بیدار نمی‌شوند گفت: اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور مهمترین کار و راهکار در این شرایط است و در استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که فقط به مس و گل‌گهر معطوف نمی‌شود.

پورابراهیمی با ابراز اینکه از بس از مس و گل‌گهر گفته‌ایم خسته شدیم و باید به سایر ظرفیت‌ها در استان بپردازیم افزود: طرح‌هایی در کرمان و راور در دست اقدام داریم و واردات لاستیک ماشین‌آلات بزرگ صنعتی و معدنی یک ضعف بزرگ است و در طرحی کارخانه تولید ماشین آلات سنگین در استان کرمان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بندر خشک در استان کرمان را پیگیری می‌کنیم و وزارت راه هم موافقت کرده است گفت: بندر خشک در استان کرمان با ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه طرح پالایشگاه خون استان کرمان به‌زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود ادامه داد: اجرای این طرح بسیار اهمیت دارد و باید سرمایه‌گذار این طرح تغییر و سرمایه‌گذار جدید تعیین شود و حمایت از تولید اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس مصوب و به شورای نگهبان ارسال شده است گفت: مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشریفاتی بود و در قانون جدید حضور شخص رئیس جمهور در جلسات ستاد قاچاق کالا و ارز کشور الزامی و مصوبات این ستاد لازم الاجرا است.

حمایت از تولید در استان کرمان نیازمند پشتیبانی و تصمیمات موثر است

 سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال 1400 را سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری کردند اظهار داشت: تمام قوا باید به کار گرفته شود تا شعار سال محقق شده و تولید به معنای واقعی خودش در کشور اجرا شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه همه مسئولان استان تاکید بر این دارند که همه قوا باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا تولید استان در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم پشتیبانی و تصمیمات موثری در زمینه حمایت از تولید در استان داشته باشیم.

با اشاره به اینکه به توسعه متوازن و پایدار استان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی فکر می‌کنیم افزود: رسیدن به توسعه متوازن و پایدار با محوریت صادرات شکل می‌گیرد.

طبیب‌زاده با اشاره به اهمیت تولید در حوزه صادرات بیان کرد: توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه اقتصاد بر پایه صادرات قرار بگیرد و تحقق صادرات بدون توسعه متوازن و پایدار در حوزه تولید امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار سال در استان کرمان گفت: تمرکز اصلی جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تمرکز بر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه دست یاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به سوی مسئولان دراز است افزود: امیدواریم در سال 1400 بهتر از گذشته بتوانیم در کنار هم فعالیت کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها