واکنش اتریش به افزایش سطح غنی سازی ایران

کد خبر: 1060991

وزیر امور خارجه اتریش اقداماتی مانند گسترش غنی سازی از طرف ایران را در شرایط فعلی معمولی و قابل درک دانسته و درباره شکست احتمالی مذاکرات وین برای نجات برجام هشدار داد.

واکنش اتریش به افزایش سطح غنی سازی ایران

خبرگزاری تسنیم: "الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش مذاکرات کنونی وین را احتمالا آخرین فرصت برای نجات توافق هسته ای با ایران دانسته و روز گذشته در گفتگو با مجله صبح Ö1 گفت: این شاید آخرین تلاش دیپاماتیک برای نجات برجام باشد. تنها یک پنجره باریک برای این مذاکرات وجود دارد و ما باید در واقع تا ماه می به یک توافق دست پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین گفت: فشار بر هر دو طرف بسیار بالا است و آن ها می دانند که روی لایه نازکی از یخ در حال حرکت هستند و ساعت هم با صدای بلند و کاملا محسوس تیک تاک می کند.

وی تاکید کرد که در مذاکرات با هر دو طرف این تصور را به دست آورده که واقعا برای دستیابی به نتیجه تلاش می شود. وی گفت: طرفین بر مسئولیت خود واقف هستند. وی این مسئله را که نمایندگان آمریکا و ایران در وین حضور دارند را مثبت ارزیابی کرد.

وی درباره آینده این مذاکرات از روی ضرورت ابراز خوش بینی کرده و گفت: هر چیز دیگری یک تقریبا فاجعه خواهد بود.

وزیر خارجه اتریش درباره به وجود آمدن مسابقه تسلیحاتی در منطقه و تاثیرات شکست این مذاکرات بر امنیت اروپا و اتریش هشدار داد.

شالنبرگ در عین حال بر خلاف آمریکا و طرف های اروپایی این قرارداد انتقاد شدیدی به تصمیمات اخیر ایران برای گسترش فعالیت های غنی سازی خود وارد نکرده و با وجود اینکه آن را یک نقض آشکار برجام و تعهدات تهران در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست هم زمان این را اقدامی قابل درک و معمولی ارزیابی کرد که هر دو طرف اقداماتی را همچنین با توجه به مسائل سیاست داخلی در پیش گیرند. وی شرایط فعلی را مشابه یک بازی پوکر دانست.

وزیر امور خارجه اتریش نکته مهم در این مذاکرات را توالی و راستی آزمایی ارزیابی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها