امام جمعه موقت مشهد: دشمن روی ضعف اقتصادی تمرکز کرده است

کد خبر: 1061047

امام جمعه موقت مشهد گفت: یک لحظه غفلت از دشمن برای ما ضربه ایجاد می‌کند، نباید از دشمن ترسید و او را کوچک شمرد، از طرفی نباید در داخل اختلاف و تفرقه داشت.

امام جمعه موقت مشهد: دشمن روی ضعف اقتصادی تمرکز کرده است

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه جریان مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان باید ادامه پیدا کند و باید در این امر انسانی مشارکت کرد، اظهار کرد: این حرکت دنیا را بهت‌زده کرده، زیرا نتایج بسیار خوبی برای محرومان دارد، خداوند در ماه مبارک رمضان، شب قدر را قرار داده که معانی زیادی دارد، ماه مبارک رمضان باید تبدیل به وسیله و زمینه‌ای برای دستیابی به تقوا شود و بعد از ماه مبارک باید این ثمرات را شاهد باشید.

امام جمعه موقت مشهد گفت: این فلسفه روزه است، روزه تولید تقوا می‌کند و تقوا سبب می‌شود عمل نیک انسان قبول شود.

وی افزود: ثواب بسیار بالایی برای این ماه در نظر گرفته شده و قابل شمارش نیست و در آیات و روایات نیز این مسئله تاکید شده است.

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه از ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون در طول این سال‌ها و دهه‌ها به جرأت می‌توان ادعا کرد روزی از ما نگذشته که از طرف دشمن و دشمنان خود مورد حمله و هجوم نباشیم، بیان کرد: دشمن یک لحظه از خصومت با ما دست برنداشته است و پرونده آن‌ها پیش ما سیاه است و نسبت به تمامی امت‌ها نیز این روش را دارند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: اولین دلیل خصومت این است که ما دینی را انتخاب کرده‌ایم که همه چیز آن «الله» است، دومین گناه این است که بر عدالت و قسط تاکید می‌کنیم و درصدد هستیم تبعیض را از میان ببریم، جرم سوم از نظر استکبار این است که از محرومان و پابرهنگان دفاع می‌کنیم.

وی افزود: استکبار از ما به خاطر حمایت و دفاع از مظلومان یمن و سوریه ناراحت است، در یمن به دلیل محاصره، جنگ، گرسنگی و عدم بهداشت در هر ۵ ثانیه یک نوزاد از دنیا می‌رود و این آماری است که انصارالله یمن بر آن تاکید دارد.

حجت‌الاسلام فرزانه فرزانه اظهار کرد: جرم دیگر ما از نظر استکبار جهانی، دفاع از خواست و اراده ملت است و اینکه خودشان باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند، آن‌ها می‌گویند ما باید تکلیف را مشخص کنیم و مردم نباید تکلیف خود را مشخص کنند، جرم دیگر این است که ما با اشرافیت، عیاشی و تن‌پروری هم مخالف هستیم.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه ایستادگی کردن و تسلیم نشدن ما در برابر استکبار دشمنان را ناراحت کرده، گفت: آنچه ما داریم چیزی نیست که برای ایستادگی، بقا و دوام آن قیمتی تعیین کرد، زندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نعمت بی‌بدیل است و اگر به جایی برسیم که یک جامعه اسلامی به معنای واقعی محقق شود، یک بهشت است.

وی افزود: جرم دیگر ما از نظر استکبار جهانی پایبندی به ولایت فقیه است، رهبر معظم انقلاب دلسوز ملت و امت و جهان اسلام است و هوشیاری ایشان دنیا را بهت زده کرده است، ایشان برای مردم جان خود را فدا می‌کنند و رهبر اسلامی یعنی این و استکبار جهانی از این ناراحت است که چنین انسان‌هایی رهبر جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام فرزانه با بیان اینکه خصومت استکبار با ما ذاتی است، ما باید دشمن خود را بشناسیم، دشمن نشناس به دشمن امید دارد و به حرف و امضایش اعتماد می‌کند، گفت: رهبری روی مسئله دشمن‌شناسی بسیار تاکید دارند، اینکه به دشمن اعتمادی نیست، دشمن فقط امتیاز می‌گیرد و امتیاز نمی‌دهد.

وی افزود: یک لحظه غفلت از دشمن برای ما ضربه ایجاد می‌کند، عوامل نفوذی از غفلت‌ها استفاده می‌کنند، نباید از دشمن ترسید و نباید او را کوچک شمرد، از طرفی نباید در داخل اختلاف و تفرقه داشت، مشروطیت از اختلاف میان علما و بزرگان ضربه خورد، همچنین مصدق به آمریکا اعتماد کرد و دولتش ساقط شد.

امام جمعه موقت مشهد گفت: دشمن روی ضعف اقتصادی تمرکز کرده است، لذا باید متوجه سخنان رهبری که به همین دلیل بر روی مسئله اقتصاد بسیار تاکید دارند، باشیم، دشمن آنجایی موفق می‌شود که به سخنان رهبری بی‌اعتنایی شود، متأسفانه گاهی هم این اتفاق می‌افتد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها