شهردار سابق تهران با شرط‌ اصلاح‌طلبان مخالفت کرد

کد خبر: 1061098

نامزد حزب اعتماد ملی با شرط واگذاری «ناسا» (نهاد اجماع‌ساز) اصلاح‌طلبان مخالفت کرد.

شهردار سابق تهران با شرط‌ اصلاح‌طلبان مخالفت کرد

محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران که در اثر قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از این سمت کناره‌ گرفت، به روزنامه آرمان گفته است:

نهاد اجماع‌ساز یک مصوبه تصویب کرده که از نظر بنده دارای اشکال اساسی است و معتقدم نیاز به بازنگری دارد. نهاد اجماع‌ساز تصویب کرده در ابتدا باید 15 عضو این شورا، یک نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کنند. پس از آن باید حداقل 50 درصد اعضای نهاد به کاندیداتوری وی رای مثبت بدهند و در نهایت این فرد برنامه خود را در نهاد ارائه کند تا دو سوم اعضای نهاد به وی رای مثبت بدهند تا بتواند در انتخابات ثبت‌نام کند. سوال اینجاست که در شرایط کنونی که مشخص نیست رویکرد شورای نگهبان به چه صورت خواهد بود و چه کسانی را تایید خواهد کرد؛ چرا چنین فرآیند دشواری برای انتخاب کاندیداها در نظر گرفته شده است؟ این در حالی است که شاخص‌ها برای رای‌گیری در نهاد اجماع‌ساز نیز مشخص نیست. بنده معتقدم اگر این رویکرد اصلاح نشود در نهایت صدمه جدی به نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده وارد می‌شود، بهتر است ابتدا افراد در انتخابات ثبت‌نام کنند و اگر تایید صلاحیت شدند از آنها برنامه بخواهند و برای آنها سیستم سختی در نظر بگیرند؛ نه قبل از مشخص شدن وضعیت تایید صلاحیت‌ها.

وی همچنین گفت: اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز تشکیل نهاد اجماع‌ساز ندارند. در شرایط کنونی تشکیل چنین نهادی عقلایی به نظر می‌رسد. اما نباید از چنین نهادی انتظار دموکراسی و بهبود اوضاع اجتماعی را داشته باشیم. اگر این نهاد مسئله اصلی خود را مردم و حل مشکلات آنها قرار بدهد می‌توان به تاثیرگذاری آن امیدوار بود.

افشانی درباره رسانه‌ای خود گفت: تا این لحظه تصمیم نگرفتم. اعضای حزب اعتماد ملی و دوستان و بزرگان روی این موضوع اصرار و پافشاری دارند که بنده در انتخابات ثبت‌نام کنم، در حال بررسی هستم. او خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در مرحله نخست باید استراتژی خود را در انتخابات روشن کنند.

بدون تردید نداشتن استراتژی و خود را در اختیار حوادث قرار دادن نه نتیجه‌ای برای کشور خواهد داشت و نه برای اصلاح‌طلبان. اصلاح‌طلبان در شرایطی قرار گرفته‌اند که نوعی یأس و ناامیدی بین آنها مستولی شده است. این یأس و ناامیدی باید کنار گذاشته شود و جریان اصلاحات با امید به آینده نگاه کند.

شهردار سابق تهران این را هم گفته که امروز فقر، بیکاری، مشکلات معیشتی، فساد و بی‌اعتمادی و از همه مهمتر فرار سرمایه‌های انسانی و مالی از کشور مشهود است. یکی از راه حل‌ها تغییر مدیریت‌ها و نگرش‌هاست. آلبرت انیشتین معتقد است: «تفکری که مشکلی را ایجاد کرد، خودش قادر به حل آن نیست. باید تفکر تغییر کند تا مشکل حل شود.» وی همچنین تاکید کرده که درست است دولت مسئول اصلی است اما نباید همه مشکلات را متوجه دولت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها