آخرین اخبار از گفت‌وگوها در وین

کد خبر: 1061111

گفت‌وگوها و بحث های فنی بین طرف‌ها در حوزه‌های تحریم و هسته‌ای در سطوح مختلف در وین در جریان است و اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم تیم‌های مذاکره‌ کننده برای قطع گفت‌وگوها و بازگشت به پایتخت‌ها صحیح نیست.

آخرین اخبار از گفت‌وگوها در وین

 خبرگزاری فارس: شهر وین از روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه برای دومین بار طی دو‌ هفته اخیر میزبان هیأت های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و با حضور نماینده اتحادیه اروپا برای دور جدید گفت وگوها در چارچوب کمیسیون مشترک برجام در حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته ای بود.

در همین راستا نیز سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای شرکت در این رایزنی ها در رأس هیأتی وارد شهر وین شد.

روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه نیز نشست کمیسیون مشترک برجام در حدود دو‌ ساعت با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار و طرفین توافق کردند که گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته‌ای، ادامه یابد.

همچنین مقرر شد نتایج نشست‌های این دو گروه کارشناسی به کمیسیون مشترک اعلام‌شود.

بعد از آن رایزنی های دو‌ و ‌چندجانبه که قبل از نشست کمیسیون هم برگزار شده بود، در جریان بود و در ادامه رایزنی‌های تیم‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین، روز جمعه دیداری با حضور هیأت های سه کشور اروپایی و هیأت ایرانی به ریاست عراقچی برگزار شد.

علاوه بر این، نشست سه‌ جانبه ای نیز بین رؤسای هیأت‌های ایران، چین و روسیه در محل اقامت عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره ‌کننده کشورمان برگزار شد.

عراقچی و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه دیدار و گفت و گو کردند.

 گفتتی است، علاوه بر این، گفت‌وگوها و بحث‌های فنی بین طرف‌ها در حوزه‌های تحریم و هسته‌ای کماکان در سطوح مختلف در جریان است.

در همین زمینه نیز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه تیم های مذاکره کننده تصمیم به قطع گفت و گوها و بازگشت به پایتخت هایشان  گرفته اند که منابع مطلع در این خصوص اعلام کردند که این اخبار صحیح نیست و گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها