سازوکار اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها

کد خبر: 1061142

اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر از سامانه رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان «سرا» برای تعیین فهرست انتخاباتی خود استفاده خواهند کرد.

سازوکار اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها

گروه سیاست سایت فردا - انتخابات شورای شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری یعنی درست 2 ماه دیگر برگزاری می‌شود و آمادگی برای ورود به آن بخشی از توان و انرژی جریان‌ها و احزاب سیاسی را گرفته است.

هر کدام از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در تلاش هستند تا ضمن راه‌یابی به پاستور ، اکثریت را در شوراهای شهر به خصوص در تهران از آن خود کنند. پارلمان شهری در پایتخت قطعا اهمیت بسزایی در اداره امور کشور دارد و از جمله سیاسی‌ترین کرسی‌های موجود است. بر اساس تجربه نیز برنده این کرسی‌ها همان جریانی است که به پاستور می‌رسد. 

اصلاح‌طلبان اما اگرچه امید چندانی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ندارند، همه تلاش خود را می‌کنند تا سی کرسی شورا و به تبع آن شهرداری تهران را از کف ندهند. شاهد آنکه گفته می‌شود هم اینکه سازوکار انتخاباتی خود برای تهیه فهرست را مشخص کرده‌اند. 

به گزارش ایلنا و براساس شنیده‌ها، اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر از سامانه رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان «سرا» برای تعیین فهرست انتخاباتی خود استفاده خواهند کرد.

در همین چارچوب سهمیه احزاب و اشخاص حقیقی عضو جبهه اصلاحات برای معرفی افراد به منظور حضور در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شورای شهر مشخص شده که براساس شنیده‌ها احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران قادر هستند تا سقف۶۰ نفر و اشخاص حقیقی نیز تا سقف ۲۰ نفر از افراد مدنظر خود را از میان داوطلبان انتخابات شورای شهر به این جبهه معرفی کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها