جدیدترین وعده ۱۰۰ روزه روحانی در ماه‌های پایانی

کد خبر: 1061259

روحانی بار دیگر از عبارت ۱۰۰ روز استفاده کرد، اما این بار در آخر دولت این وعده را داده است و می‌گوید: برنامه صد روزه برای پایان دولت داریم. آیا مردم به این وعده می‌توانند خوشبین باشند؟!

جدیدترین وعده ۱۰۰ روزه روحانی در ماه‌های پایانی

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان خانواده به وعده انتخاباتی 8 سال پیش خود اشاره کرد و گفت:‌ هنوز هم برخی‌ها نفهمیدند منظور ما از آن 100 روز اول چه بود؟ ما گفتیم برای حل برخی مشکلات برنامه 100 روزه داریم و برای برخی مشکلات دیگر برنامه 4 ساله. بعضی‌ها فکر کردند ما می‌خواهیم در 100 روز اول همه مشکلات را حل کنیم. ( باخنده)

روحانی در ادامه از وعده جدید خود برای روزهای پایانی دولت رونمایی کرد و گفت برای 100 روز پایانی دولت نیز برنامه داریم. 100 روز پایانی از اواخر این هفته شروع می‌شود.

حسن روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته بود:‌ «راه‌حل‌های کوتاه‌مدت یک ماه و 100روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم».

عبارتی که در بالا از آن عبور کردید، همان جمله معروف حجت الاسلام حسن روحانی در هیاهوی رقابت‌های قبل از انتخابات 92 و بعد از آن بود؛ حسن روحانی در اولین برنامه تبلیغاتی‌اش در رسانه ملی 7 خرداد سال 92 مقابل دوربین برنامه‌ای با اسم «با دوربین» قرار گرفت و درباره برنامه‌هایش برای اداره کشور با مردم سخن گفته بود

پس از گذشت 100 روز اول دولت،‌ انتقادها به عملکرد دولت و روحانی به دلیل عملی نشدن این وعده‌ها و حل نشدن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شدت یافت و به‌ مرور اظهارات دولتمردان و نزدیکان رئیس‌جمهور این‌گونه عوض شد که روحانی نگفت مشکلات را حل می‌کند بلکه قصد دارد برنامه‌های خود را برای حل مشکلات اعلام کند.

این درحالی بود که حجت الاسلام حسن روحانی در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با مورد توجه قرار دادن وعده‌های انتخاباتی گفت: "می‌خواهم بگویم که وعده‌های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد از خدا می‌خواهم به من توفیق دهد تا به همه آنها عمل کنم. البته ملت توجه دارد که همه کارها بر مبنای زمان و طبق اولویت‌ها دنبال خواهد شد. من خدا را گواه می‌گیرم در ایام انتخابات کمتر به‌فکر رقابت بودم و بیشتر تمرکزم روی مسائل کشور و سخنان زیبای ملت در کوی و برزن بودم".

متن اظهارات حسن روحانی در سایت شخصی‌اش، نشان می‌داد که وی عینا بر حل مشکلات 100 روزه تاکیده کرده بود. حتی محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی که وزیر صنعت دولت شده بود: گفته بود "روحانی در نظر دارد در 100 روز و یا 3 ماه اول کار بعضی اقدامات کوتاه‌مدت را انجام دهد، امیدواریم یکی از این مسائل مهم موضوع اقتصاد و معیشت مردم باشد تا قدم‌های اولیه محکم برداشته و شاهد شکل‌گیری حماسه اقتصادی نیز باشیم".

dol1GmrPxMoa

حالا؛‌ به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور در ماه‌های پایانی دولت، بار دیگر قصد دارد، منکر وعده انتخاباتی‌اش شود و در حالی که هنوز پس از گذشت حدود 8 سال، مردم نتوانستند طعم حل مشکلاتشان در 100 روزه اول دولت را بچشند، آیا می‌توانند به وعده جدید روحانی برای 100 روز پایانی دولت خوشبین باشند؟

به گزارش تسنیم، حسن روحانی 13 مرداد 1400 کلید پاستور را به رئیس‌جمهور جدید و منتخب تحویل خواهد داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها