دفاع مطهری از سخنان جنجالی‌اش در کلاب هاوس

کد خبر: 1061560

علی مطهری گفت: من همان حرف‌های قدیم را گفتم و چیز تازه‌ای نبوده است.

دفاع مطهری از سخنان جنجالی‌اش در کلاب هاوس

گروه سیاست سایت فردا - علی مطهری، فعال سیاسی اصولگرا که به خاطر برخی مواضع سیاسی خود در میان اصلاح‌طلبان نیز محبوبیت دارد، بیش از سایر سیاسیون با حضور در کلاپ هاوس خود را به چالش کشید.

او اخیرا نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده اما در این شبکه اجتماعی نسبتا جدید حرف‌هایی زد که چندان شبهاتی به اظهارات معمول نامزدهای انتخاباتی نداشت.  مواضع و نگاه مطهری در موضوعات فرهنگی هیچ وقت پنهاد نبوده و بارها به خاطر انتقاد به وضعیت حجاب، نشان دادن تماشاگران مسابقات ورزشی در خارج از کشور و یا ساپورت پوشیدن برخی در خیابان خبرساز شده است. این بار اما چون از زبان یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری - احتمالی چون هنوز معلوم نیست تایید صلاحیت بشود یا نشود - بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به نظر برخی تحلیل‌گران حکم ضد تبلیغ را داشت. 

مثلا سایت اصلاح‌طلب «آزادی» با اشاره به سخنان او درباره تعدد زوجات، حقوق برابر زن و مرد و یا آنچه درباره ستار بهشتی، نوشت: «به همین سادگی خودش را از چشم مخاطب می‌اندازد.» در ادامه نیز توضیح داد که «می‌توان این سخنان را یک اشتباه تاکتیکی تلقی کرد و گفت که آقای مطهری خیلی زودتر از آنکه به مرحله عبور از فیلتر شورای نگهبان برسد، خودش به دست خود، خود را از گردونه حذف کرد. این نتیجه‌گیری اما قدری ساده‌انگارانه به نظر می‌رسد. به خصوص اگر توجه داشته باشیم که مطهری از جمله نامزدهای انتخاباتی است که نمی‌تواند به عبور خود از فیلتر دستگاه‌های نظارتی اطمینان داشته باشد. مواضع سیاسی او خاصه آن بخشی که مطلوب اصلاح‌طلبان است، همیشه برایش دردسرساز بوده و موجبات رد صلاحیت در انتخابات مجلس را نیز فراهم کرده است. نقطه مقابل اما مواضع او در حوزه فرهنگی و مذهبی است که همیشه مورد تایید و تشویق واقع شده است لذا هیچ بعید نیست که حرف‌های اینچنینی را برای تاکید بر این وجه از شخصیت خود مطرح کرده و در راستای افزایش شانس تایید صلاحیت خود باشد. مخصوصا که او در همین سخنان کلاپ هاوسی اخیر هم گفته بود که شانس تایید صلاحیت خودش را 50 درصد می‌داند.»

علی‌مطهری اما خودش احساس نمی‌کند که حرف خاص و یا متفاوتی زده باشد. او در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» می‌گوید: «هیچ وقت طرفدار بی‌بند و باری نبودم». تاکید می‌کند: «من همان حرف‌های قدیم را گفتم و چیز تازه‌ای نبوده است که حالا بخواهد وجهه من بسوزد یا نه».

مطهری حتی می‌گوید: «آن‌هایی که اینطور فکر می‌کنند که ایران باید اروپا شود اصلا در انتخابات شرکت نمی‌کنند که بخواهند با این حرف، من را سوخته حساب کنند».

در همین گفت‌وگو است که تاکید می‌کند با حضور روحانیون و نظامیان در انتخابات مخالف است. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها