آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور به لحاظ کرونایی

کد خبر: 1061890

دبیر قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی قرنطینه را نقض کردند.

آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور به لحاظ کرونایی

ایسنا: بابک دین‌پرست دبیر قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز سیزدهمین جلسه قرارگاه مقابله با کرونا با دو دستور کار مهم برگزار شد که نخست گزارش کمیته های بهداشت و درمان وزارت بهداشت در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه شد. در این گزارش آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور به لحاظ کرونایی اعلام شد که طی آن ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ شهر نارنجی، ۴۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی هستند.

وی افزود: بر اساس این گزارش رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت میانگین در کشور به ۵۵ درصد رسیده که باید این میزان به بالای ۹۰ درصد افزایش پیدا کند. در این راستا بیشترین موارد در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تالارهای پذیرایی، تهویه اماکن عمومی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به تفکیک شهرها اعلام شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس امروز وضعیت به همه استان ها اعلام خواهد شد تا در جهت افزایش رعایت پروتکل ها اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت گزارش های هفتگی به قرارگاه اعلام خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: موضوع دوم برخورد با ناقضین قرنطینه ها بود که در این جلسه مطرح شد و طی گزارش وزارت بهداشت ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی قرنطینه را نقض کردند که مقرر شد کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مکانیزم برخورد قانونی در این مورد را ابلاغ کند. عدم رعایت برخی پروتکل ها توسط برخی دستگاه ها لیستش تهیه و در اختیار قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بی تردید مسئولیت نظارت با وزارت بهداشت و درمان است و برابر تفاهم انجام شده مصادیق نقض رعایت پروتکل ها به ما اعلام می شود. از تاریخ اول تا ۲۷ فروردین ۳۶۷ هزار مورد بازرسی انجام شده که طی آن ۳۱۴۶ مورد پلمپ انجام شده است و پیگیری های جدی ادامه خواهد داشت. در خصوص عدم رعایت پروتکل ها توسط دستگاه ها از سوی وزیر کشور ابلاغیه ای به استانداران انجام خواهد شد.

 

دبیر قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین وضعیت سلامت وزیر کشور نیز گفت: خوشبختانه آقای رحمانی فضلی از بیمارستان مرخص شده و در حال گذراندن دوران درمان هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها