نگرانی صهیونیست‌ها از احیای برجام

کد خبر: 1062208

رسانه‌های اسرائیلی در گزارشی به نگرانی صهیونیست‌ها از احیای برجام پرداختند.

نگرانی صهیونیست‌ها از احیای برجام

خبرگزاری ایلنا: به نقل از تایمز آو اسرائیل، مطابق گزارش روز چهارشنبه با پیشرفت مذاکرات بین‌المللی در مورد احیای توافق هسته‌ای، سوء‌ظن و اختلاف  بین اسرائیل و ایالات متحده در حال افزایش است چرا که دولت بایدن به دنبال پیوستن مجدد به توافق است.

مقامات آگاه  گفتند که مشاور امنیت ملی اسرائیل، نگرانی اسرائیل را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است زیرا نگرانی‌های تل  آویو  برای ورود مجدد واشنگتن به توافق ، مورد توجه قرار نگرفته است. مقامات اسرائیلی گفتند که آمریکایی‌ها با این درخواست مخالفت کردند.

در این گزارش ناامیدی هر دو طرف به دلیل احساس عدم اعتماد و شفافیت ناکافی شرح داده شده است.

علی رغم اختلاف نظر بین طرفین، یک مقام اسرائیلی به سایت خبری والا گفت که اسرائیل هنوز امیدوار است که بتواند بر موقعیت ایالات متحده تأثیر بگذارد.

این مقام ناشناس گفت: "ما فکر نمی کنیم همه چیز از دست رفته است و تا زمانی که فرصت داشته باشیم موضع خود را بیان کنیم ، تلاش خواهیم کرد به امید موفقیت."

این اظهارات قبل از آن بود که اعلام شود روسای امنیتی اسرائیل هفته آینده برای گفتگو در مورد ایران به واشنگتن سفر کنند.

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ، بنی گانتز وزیر دفاع و گابی اشکنازی وزیر امور خارجه جلسه ای برگزار می کنند  تا گفتگوهای خود را با همتایان آمریکایی خود هماهنگ کنند.

از جمله مقاماتی که قرار است به ایالات متحده سفر کنند ، رئیس موساد  ، رئیس ستاد ارتش اسرائیل  و فرمانده اطلاعات ارتش هستند.

این مقام ناشناس با اشاره به اینکه بیشتر گفتگوها با دولت جدید از طریق تلفن یا کنفرانس ویدیویی انجام شده است ،  گفت که جلسات حضوری هفته آینده نشان می دهد که اختلاف نظر در مورد سیاست های ایران در قبال ایران تا چه اندازه با ایالات متحده جدی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها