جلسه بورسی مجلس با حضور قالیباف و مسئولان دولتی

کد خبر: 1063001

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از جلسه امروز این کمیسیون با حضور قالیباف، و دژپسند و همتی درباره بورس خبر داد.

جلسه بورسی مجلس با حضور قالیباف و مسئولان دولتی

خبرگزاری تسنیم: محسن علی ‌زاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر قوه مقننه در شورای بورساز جلسه امروز (سه‌شنبه 7 اردیبهشت ماه) کمیسیون متبوعش  درباره وضعیت بورس، خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی و همچنین عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی میهمانان جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی هستند.

وی افزود: مقرر شده تا در این جلسه پیشنهادات 9 گانه‌ای که در جلسه فوق‌العاده روز گذشته کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس سازمان بورس مطرح شده به در قالب گزارش به رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ارائه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در همین راستا، ادامه داد: قرار است در این جلسه در نهایت پس از چکشکاری و تصویب پیشنهادات کمیسیون اقتصادی و دیدگاه‌های مسئولان سازمان  این موضوعات از سوی رئیس مجلس در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شود؛ امیدواریم با موافقت شورای هماهنگی سران قوا با این پیشنهادات و اعلام آنها ، مشکلات بازار سرمایه مرتفع شود.

به گزارش تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به جلسه فوق‌العاده روز گذشته کمیسیون اقتصادی به منظور بررسی مشکلات و مسائل بازار سرمایه، گفت: علاوه بر جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، نشست‌هایی نیز در ستاد اقتصادی دولت با موضوع ساماندهی بازار سرمایه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با پیشنهادات مطرح شده در نشست امروز و راهکارهای سازمان بورس بتوان وضعیت بازار را ساماندهی کرد، اضافه کرد: بخشی از این پیشنهادات در دولت تصویب شده و بخشی از آن قرار است در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و درخصوص آنها تصمیم گیری شود تا بتوان با تدوین بسته سیاستی مناسب، پیام حمایت از  بازار سرمایه را به سهامداران منتقل کرد.

رئیس سازمان بورس، تقویت تقاضا در بازار سرمایه را یکی از راهکارهای بهبود شرایط دانست و ادامه داد: در ماه های گذشته تقاضا تضعیف شده که می توان با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه، طرف تقاضا را در بازار تقویت کرد.

دهقان در تشریح راهکار مذکور توضیح داد: شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ های بزرگ براساس تحلیل های به دست آمده، تمایل به سرمایه گذاری در سهام های ارزشمند دارند، اما امکان تامین مالی برای آنها وجود ندارد که ما این مسیر را تسهیل کرده و قرار است که این شرکت ها، اوراق بدهی منتشر و با جمع آوری سرمایه به دست آمده، سهام خریداری کنند. با تحقق این امر طرف تقاضا تقویت می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر روش فوق، برنامه های متنوعی برای ارائه اطلاعات ارزشمند درباره شرکت ها به سهامداران داریم تا این افراد بتوانند براساس تحلیل درست درباره سهام خود تصمیم‌گیری کنند.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی نیز در تشریح جلسه فوق‌الاده بورسی این کمیسیون، گفت: در این جلسه محورهایی که باید در سه سطح تصمیم گیری سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای عالی بورس و سران سه قوه مانند قیمت گذاری دستوری، اصلاح و تعدیل نرخ تسعیر ارز، تامین منابع مالی صندوق تثبیت بازار از محل یک درصد منابع صندوق توسعه ملی که متاسفانه تاکنون بخش کمی از آن اختصاص یافته، تصمیم گیری درباره نحوه استفاده از مالیات های بازار سرمایه جهت حمایت از این بازار، تغییر در دامنه مجاز نوسان، حجم مبنا و شفاف سازی صورت های مالی مدنظر قرار گیرد، به بحث و بررسی گذاشته شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید مجموعه اقدامات در راستای ساماندهی بورس در دو سطح در دستور کار قرار گیرد. نخست آنکه موضوعات مربوط به این حوزه در سازمان بورس، شورای عالی بورس و سران قوا بررسی و درخصوص آنها تصمیم گیری شود؛ دومین دستور کار اصلاح قانون بازار سرمایه است که با تحقق این مهم جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور ارتقا می‌یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها