استقبال شورای وحدت از نامزدی زنان

کد خبر: 1063168

جانشین سخنگوی شورای وحدت گفت: با اعلام داوطلبی زنان، شورای وحدت برای برنامه‌ها و معرفی تیم و رویکرد‌های سیاسی به آن‌ها هم نامه ارسال می‌کند.

استقبال شورای وحدت از نامزدی زنان

گروه سیاست سایت فردا - بحث درباره ریاست جمهوری زنان و رفع موانع آن که به گفته عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، عرفی و فرهنگی است و نه قانونی در هر دوره از انتخابات بالا می‌گیرد. این بار اما وضعیت قدری متفاوت به نظر می‌رسد و تصور می‌شود که این مطالبه جامعه زنان حتی اگر محقق نشود، گامی به پیش خواهد رفت. 

شاهد آنکه قبلا حرف از ریاست جمهوری زنان را بیشتر از سوی جریان اصلاحات شنیده و شاهد بودیم که این جریان سیاسی که خود را در این گونه موضوعات پیشروتر می‌داند، توجه بیشتری نشان می‌داد. در این دوره از انتخابات اما می‌بینیم که به صورت مدام از ظرفیت‌های زنان اصولگرا برای ورود به این عرصه صحبت شده و سازوکارهای انتخاباتی این جریان نیز در مقام حمایت از زنان ظاهر می‌شوند. 

شاهد آنکه، نیره قوی، جانشین سخنگوی شورای وحدت در گفت‌وگویی با «باشگاه خبرنگاران جوان» می‌گوید: «از حضور زنان در عرصه داوطلبی ریاست جمهوری استقبال می‌کنیم.»

وی با تاکید بر اینکه شورای وحدت آماده گفتگو و هم اندیشی با همه نامزد‌ها و گروه‌های ارزشی و انقلابی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: با اعلام داوطلبی زنان، شورای وحدت برای برنامه‌ها و معرفی تیم و رویکرد‌های سیاسی به آن‌ها هم نامه ارسال می‌کند.

این رویکرد در شورای وحدت درحالی مورد توجه قرار گرفته که جبهه اصلاحات نیز نگاه مشابهی دارد و همین تفاهم بین دو جریان، امیدواری به هموار شدن مسیر ریاست جمهوری زنان و رفع آن موانع عرفی و فرهنگی مورد اشاره کدخدایی را افزایش می‌دهد.

گفتنی، همین چند روز قبل آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران با تاکید براینکه براساس مصوبه نهاد اجماع ساز حضور یک زن میان کاندیداها الزامی است، گفته بود: این توافق در جبهه اصلاحات ایران وجود دارد که در سبد کاندیداهای این جبهه یک زن هم حضور داشته باشد. اعضای زن این جبهه روی این مساله توافق و اصرار دارند و این نگرش در مجموعه اصلاح طلبان در این دوره نسبت به دوره های قبل بیشتر است. فارغ از اینکه شورای نگهبان به چه شکل و شیوه ای عمل می کند اما این نگاه در این دوره وجود دارد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها