دوگزینه اصلی حزب ندا برای انتخابات 1400

کد خبر: 1063892

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: حزب ندای ایرانیان دو گزینه اصلی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد که آقایان دکتر محمدجواد ظریف و دکتر محمدصادق خرازی هستند. علاوه بر این دو گزینه معرفی چند چهره ملی دیگر هم به تصویب شورای مرکزی رسید.

دوگزینه اصلی حزب ندا برای انتخابات 1400

خبرگزاری ایلنا: سعید نورمحمدی درخصوص نامزدهای انتخاب شده این حزب برای معرفی به جبهه اصلاحات ایران، گفت: جلسه شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان روز گذشته (شنبه) برگزار شد و در این جلسه گزینه‌های حزب برای معرفی به ائتلاف جبهه اصلاح‌طلبان ایران انتخاب شدند.

وی افزود: حزب ندای ایرانیان دو گزینه اصلی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد که آقایان دکتر محمدجواد ظریف و دکتر محمدصادق خرازی هستند. علاوه بر این دو گزینه معرفی چند چهره ملی دیگر هم به تصویب شورای مرکزی رسید.

کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان معتقدند که رقابت درون جریانی جریان اصلاحات فرصت مناسبی است تا دیدگاه‌های مختلف درون جریان اصلاحات بتوانند در قالب این جبهه ایده ها، نظرات و برنامه های خود را برای اداره کشور مطرح کنند و در نهایت در درون این فرآیند بهترین دیدگاه ها و برنامه ها توسط اعضا انتخاب شود.

وی افزود: حزب ندای ایرانیان بر این باور است که مطرح شدن دیدگاه‌های مختلف درون جریانی در قالب برنامه های کاندیداها می‌تواند به فضای مشارکت در انتخابات و ارتقای کیفی کاندیداها و طرح مطالبات مردم کمک کند. بر همین اساس این حزب علاوه بر این دو کاندیدای اصلی خود، چهره های دیگری را که دارای برنامه و ایده هستند را به جبهه اصلاح طلبان ایران پیشنهاد کرد. امیدواریم که سایر اعضای جبهه اصلاح‌طلبان هم چنین نگاهی را داشته باشند.

نورمحمدی در پاسخ به این سوال که؛ «آقای ظریف ملاحظاتی برای حضور در انتخابات دارند و یکی از آن‌ها تخریب و هجمه علیه ایشان است، با توجه به اتفاق اخیر انتشار فایل صوتی و شدت پیدا کردن تخریب‌ها به نظر شما اصلاح‌طلبان می‌توانند ایشان را برای کاندیداتوری متقاعد کنند؟»، بیان داشت: مساله آقای ظریف اصلا تخریب های پیش رو نیست. با شناختی که از ایشان هست، قطعا حاضرند برای کشور هزینه های بیشتر از این بدهند. دغدغه ایشان چیز دیگری است. پیش از انتشار این فایل صوتی جلسه‌ای با آقای دکتر ظریف داشتیم و در این جلسه مطالب و استدلال‌های‌مان را درباره علل و چرایی اهمیت کاندیداتوری ایشان مطرح کردیم. آقای ظریف دغدغه‌هایی داشتند و آن‌ها را مطرح کردند که این دغدغه‌ها بیشتر مربوط به پس از رای آوردن ایشان بود، نه رای نیاوردن. البته این صحبت به معنای این نبود که ایشان رای آوردن خود را قطعی می‌دانستند، بلکه براساس این پیش‌فرض که تصور کنیم همه اتفاقات به نحوی جلو برود که ایشان رئیس‌جمهور شوند. برای چنین شرایطی ایشان دغدغه های جدی داشتند.

وی افزود: البته همه آن دغدغه‌هایی که ایشان مطرح کردند، از نظر ما پاسخ داشت و دارد که ما بخشی را در همان جلسه پاسخ دادیم و بخشی را هم بعدا به ایشان منتقل کردیم. ایرانِ امروز ما نیازمند حضور آقای دکتر ظریف در انتخابات است. هم امنیت ملی کشور در گروی مشارکت در انتخاباتی است که با حضور دکتر ظریف اتفاق می افتد و هم اداره کشور نیازمند نگاه دکتر ظریف است. دغدغه‌های دکتر ظریف بسیار قابل احترام و قابل درک است اما نیامدن ایشان هم تبعاتی برای کشور دارد که آقای ظریف نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: آقای دکتر ظریف امروز در جایی قرار دارند که آقای مهندس موسوی در سال ۸۴ قرار داشتند. ایشان در آن سال دعوت به شرکت در انتخابات را نپذیرفتند و پس از آن ۸ سال بزرگترین فرصت سوزی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برای کشور اتفاق افتاد. سال ۸۸ هم زمانی وارد انتخابات شدند که دیگر دیر شده بود.

اگر آقای مهندس موسوی سال ۸۴ دعوت‌هایی که از ایشان شده بود را می پذیرفتند و وارد انتخابات می‌شد؛ شاید سمت و سوی کشور تغییر می‌کرد. آقای دکتر ظریف هم امروز در چنین جایی قرار دارد. اگر ایشان نیایند ممکن است حوادث در نبود ایشان به نحوی پیش برود که دیگر جای جبران برای کشور نباشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها