تبلیغ روزنامه دولت برای کاندیداتوری شریعتمداری

کد خبر: 1063909

روزنامه ایران در شماره امروز خود تیتر زد: محمد شریعتمداری هم به لیست نامزدهای انتخاباتی اضافه شد.

تبلیغ روزنامه دولت برای کاندیداتوری شریعتمداری

گروه سیاست سایت فردا - سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان از امروز وارد فاز بررسی نامزدها می‌شود و تقریبا همه احزاب اصلاح‌طلب نیز نامزدهای خود را اعلام کرده‌اند. در این میان اما برخی اسامی جدیدی را که پیش‌تر در فهرست گمانه‌ها نبودند، مطرح می‌کنند!

اظهارات اخیر حسین مرعشی مبنی بر اینکه نامزدهایی دارند که تا کنون اسمشان برده نشده نیز بستر لازم را بر این امر فراهم می‌کند. در همین راستا هم اظهارات دیروز جهانبخش خانجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب مورد توجه قرار گرفت. او گفته بود «صرف نظر از شخصیت‌های تأثیرگذاری که اصلاح‌طلبان دارند، نام آنهایی را که بیم عدم تأیید صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان داریم مطرح نمی‌کنم، اما افرادی مانند آقای اسحاق جهانگیری، محسن‌ هاشمی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمدرضا عارف، بیژن زنگنه و عباس آخوندی از چهره‌های مدنظر اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ هستند».

 خانجانی سه اسم جدید یعنی محمد شریعتمداری، بیژن زنگنه و عباس آخوندی را مطرح و از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آنان نیز دفاع کرد. مثلا  شریعتمداری را یکی از گزینه‌های تأثیرگذار جریان اصلاح‌طلب دانست و افزود:  «او از جمله وزرایی است که در حوزه‌های شفافیت، جوانگرایی و رفاه اجتماعی فعالیت‌های خوبی داشته و توانمندی بالایی دارد».

روزنامه دولتی ایران اما انگار شریعتمداری را گزینه جدی‌تری نسبت به سایرین تلقی کرده است. این روزنامه در شماره امروز او خود از اضافه شدن نام محمد شریعتمداری فهرست نامزدهای احتمالی خبر داده است. این درحالی است که علی محمدنمازی، دیگر عضو کارگزاران از نامزدی شریعتمداری ابراز بی اطلاعی کرد و گفته است: «تاکنون حزب روی معرفی محسن ‌هاشمی و محمدجواد ظریف اجماع داشته است و حتی اگر اسحاق جهانگیری بخواهد به این جمع اضافه شود، این موضوع را حزب بررسی می‌کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها