اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره «نازنین زاغری»

کد خبر: 1064268

نخست وزیر انگلیس وجود هرگونه ارتباط میان آزادی «نازنین زاغری» با دعوای حقوقی تهران- لندن بر سر یک قرارداد تسلیحاتی با ارزشی بالغ بر صدها میلیون پوند را رد کرد.

اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره «نازنین زاغری»

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در جریان یک کارزار انتخابات میان دوره‌ای در شمال شرق این کشور تأکید کرد که ادامه بازداشت نازنین زاغری، تبعه ایرانی- انگلیسی به اتهام جاسوسی در ایران و دعوای حقوقی ۴۲ ساله تهران- لندن بر سر یک قرارداد تسلیحاتی ۴۰۰ میلیون پوندی «دو موضوع کاملاً مجزا» هستند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: «البته اطمینان حاصل می‌کنیم که برای حراست از منافع نازنین (زاغری) و تمام پرونده‌های بسیار دشوار افراد دو تابعیتی که در تهران داریم، هر آنچه که از دستمان بر می‌آید، انجام می دهیم».

گفتنی است، خبرگزاری المیادین لبنان روز شنبه در گزارشی مدعی شد که نازنین زاغری، تبعه ایرانی بازداشت شده و محکوم به جاسوسی در ایران در ازای پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند از سوی دولت انگلیس به تهران بابت قرارداد تسلیحاتی منعقده با رژیم پهلوی در سال ۱۹۷۹ میلادی آزاد خواهد شد.

اما هم دفتر وزارت خارجه انگلیس و هم وزارت خارجه ایران گزارشها مبنی بر وجود یک چنین توافقی میان تهران- لندن را رد کردند.

شایان ذکر است که نازنین زاغری در سال ۲۰۱۶ به اتهام جاسوسی و دسیسه چینی علیه جمهوری اسلامی ایران به پنج سال زندان محکوم شد. وی که هفته گذشته محکومیت پنج ساله‌اش به پایان رسید، به اتهام تبلیغ علیه جمهوری اسلامی بار دیگر به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها