توصیه های رهبر انقلاب به جوانان عرب +فیلم

کد خبر: 1064851

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخش دیگری از سخنانشان را به زبان عربی، خطاب به جوانان عرب اختصاص دادند. که به شرح ذیل است.

توصیه های رهبر انقلاب به جوانان عرب +فیلم

سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در یوم‌الله جهانی قدس، لحظاتی قبل آغاز شد.

این سخنرانی به‌صورت زنده از شبکه‌های  داخلی و برون مرزی صداوسیما و سایت و حسابهای Khamenei.ir در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخش دیگری از سخنانشان را به زبان عربی، خطاب به جوانان عرب اختصاص دادند. که به شرح ذیل است:

سلام بر همه‌ی آزادگان عرب، بویژه جوانان، و سلام به مردم مقاوم فلسطین و قدس و مُرابطون در مسجدالاقصیٰ.

سلام بر شهدای مقاومت و خِیل عظیم مجاهدانی که در این راه جان خود را تقدیم کرده‌اند؛ بویژه شهید شیخ احمد یاسین و شهید سیّدعباس موسوی، و شهید فتحی‌شقاقی و شهید عماد مغنیه و شهید عبدالعزیز رنتیسی و شهید ابومهدی المهندس و سرانجام چهره‌ی برجسته‌ی شهیدان مقاومت، شهید قاسم سلیمانی که هر یک پس از حیات پُربار و پُربرکت، با شهادت خود نیز تاثیرات مهمّی در محیط مقاومت بر جا گذاشتند.

مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهیدان مقاومت، توانسته است این پرچم مبارک را برافراشته نگه‌ دارد و قدرت درونی جهاد فلسطینی را صدها برابر کند؛ جوان فلسطینی یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع میکرد و امروز با پرتاب موشکِ نقطه‌زن به دشمن پاسخ میدهد.

فلسطین و قدس در قرآن مجید، «سرزمین مقدّس» نامیده شده است؛ دَه‌ها سال است که این سرزمین پاک در اشغال ناپاک‌ترین و خبیث‌ترین آحاد بشر است؛ شیاطینی که انسانهای شریف را به خاک و خون میکشند و آنگاه با وقاحت به آن اعتراف می‌کنند.

مبارزه مشروع با رژیم غاصب را ادامه دهید که ناچار به قبول همه‌پرسی شود

امام خامنه‌ای خطاب به جوانان عرب:

منطق مبارزه‌ فلسطینی هم که از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده، منطقی مترقّی و جذّاب است؛ مبارزان فلسطینی می‌توانند یک همه‌پرسی از همه‌ ساکنان اصلی فلسطین را مطرح کنند.

این همه‌پرسی، نظام سیاسی کشور را معیّن می‌کند و ساکنان اصلی از هر قوم و دین، از جمله آوارگان فلسطینی در آن شرکت خواهند کرد؛ آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برمی‌گرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنیٰ‌گزیده را تعیین می‌کند.

این مطالبه بر مبنای دموکراسی رایجی است که در دنیا پذیرفته شده و هیچ کس در مترقّی بودن آن نمی‌تواند خدشه کند. مجاهدان فلسطینی، مبارزه‌ مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را باید به قدری ادامه دهند که ناچار به قبول این مطالبه شود.

به نام خدا به جلو حرکت کنید و بدانید که «قطعاً خدا به کسى که [دین] او را یارى می‌کند، یارى مى‌دهد».

حجم ویدیو: 7.47M | مدت زمان ویدیو: 00:03:14 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها