واکنش وزیر کشور به مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان

کد خبر: 1065218

وزیر کشور مصوبه اخیر شورای نگهبان را یک گام رو به جلو خواند و گفت: منتظر تفسیر حقوقی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان هستیم.

واکنش وزیر کشور به مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان

 خبرگزاری مهر: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان جلسه ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات فراهم است گفت: دستگاه‌های ذیربط آمادگی کامل خود را برای همکاری در اجرای انتخابات و تأمین امنیت گزارش کرده‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که به یاری خداوند مشکل امنیتی در انتخابات واقع نشود. چهار انتخابات را همزمان با ۴ قانون متفاوت علیرغم همه پیچیدگی‌ها به حول قوه الهی برگزار می کنیم.

وزیر کشور گفت: هماهنگی‌ها با هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری فراهم شده است. میزان مشارکت در انتخابات متناسب با شرایط اجتماعی، شرایط رقابت انتخابات و اوضاع عمومی جامعه خواهد بود.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: همه تدابیر لازم و ممکن برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا پیش بینی شده است. امیدواریم تا زمان برگزاری انتخابات شرایط شیوع کرونا مناسب‌تر باشد.

وی ادامه داد: وزارت کشور حتماً بدنبال اجرای قانون است اما این به معنای نادیده گرفتن همکاری با شورای نگهبان نیست.

وزیر کشور با اشاره به مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یک گام به سمت شفافیت حرکت کرده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: منتظر نتیجه بررسی حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مدارک را برای شورای نگهبان جمع آوری و ارسال می‌کنیم اظهار کرد: ما مجری قانون و مکلف به اجرای ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری هستیم. تفسیر حقوقی معاونت ریاست جمهوری ملاک ما خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها