تصویب 3 طرح در کمیسیون امنیت ملی

کد خبر: 1065244

نماینده شاهین‌شهر در مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد.

تصویب  3 طرح در کمیسیون امنیت ملی

خبرگزاری تسنیم: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: رسیدگی به 3 طرح تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در دستورکار جلسه امروز اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: در نهایت هر 3 طرح که یکی توسط بنده و 2 تا دیگر توسط آقایان امیرآبادی و عمویی نمایندگان قم و تهران تهیه شده بود به تصویب اعضا رسید و 3 طرح تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک با هم ادقام شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به طرح تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در دستورکار روز (سه‌شنبه 21 اردیبهشت) مجلس قرار دارد که در صورت تصویب در جلسه علنی روند تفحص از این مرکز در قوه مقننه آغاز می‌شود.

حاجی‌دلیگانی در توضیح محورهای تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: علت انتشار اطلاعات سری و محرمانه کشور که در این مرکز بوده و نگهداری می‌شده در شبکه‌های بیگانه معاند چیست؟ نحوه نگهداری این اطلاعات و اینکه چه افرادی مسئول نگهداری هستند و به این اطلاعات دسترسی دارند؟ میزان فعالیت‌های مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و اینکه آیا این مرکز تحت نظر نهادهای نظارتی فعالیت می‌کند یا خیر و همچنین میزان اهتمام افراد این مرکز به حفظ مباحث امنیتی از جمله محورهای تفحص از این مرکز است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح دیگر محورهای تفحص از این مرکز اضافه کرد: آیا افراد مشغول فعالیت در مرکز تحقیقات استراتژیک سابقه سوء امنیتی دارند یا خیر و همچنین بررسی و انطباق محتوای مصاحبه شفاهی با واقعیت‌های تاریخی و صحت اظهار نظرهای ایشان، از دیگر محورهای تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها