خاندوزی: بازار ارز نیازمند مدیریت دقیق است

کد خبر: 1065491

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون نسبت به نامشخص بودن سیاست‌های ارزی در ماه‌های اول امسال نگران است.

خاندوزی: بازار ارز نیازمند مدیریت دقیق است

باشگاه خبرنگاران جوان: سید احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش خبری ۱۴ شبکه یک سیما گفت: کمیسیون اقتصادی نسبت به نامشخص بودن سیاست‌های ارزی در ماه‌های اول امسال نگران است و از بانک مرکزی درخواست‌هایی برای دریافت برخی اطلاعات را داشته که متأسفانه هنوز ارائه نشده است.

وی افزود: امیدوارم با سابقه خوبه آقای همتی و همکارانشان در بانک مرکزی از سوء استفاده‌های ارزی در امان باشیم؛ تلاش می‌کنیم منفعت مردم و تولید به شکل پایدار محقق شود.

خاندوزی اظهار کرد: برای فعالان اقتصادی بسیار مهم است که بازار با نرخ‌های قابل پیش بینی ثبات پیدا کند و نوسان‌های کوتاه وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر با نگاه‌های ابزاری و سیاسی بخواهیم در یک یا دو ماه نرخ ارز سطوح پایین‌تر را لمس کند بزرگترین آفت برای تولید و فعالان اقتصادی را رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از منابع ارزی که بانک مرکزی برای حواله، نیاز‌های نقدی و بازار‌های صادراتی وارداتی در دسترس دارد، نیازمند مدیریت دقیق است.

خاندوزی بیان کرد: ابتدای سال ۹۹ نرخ‌های حدود ۱۵ هزار تومان برای دلار وجود داشت که در شش ماه اول همان سال ۱۰۰ درصد جهش قیمت را شاهد بودیم. در شش ماهه دوم این مسئله تا حدودی کنترل شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: سال گذشته رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از منابع ارزی بلوکه شده در کشور‌های دیگر را به کمیسیون اقتصادی ارائه داد که حدود ۷ میلیارد دلار در کشور کره جنوبی، ژاپن، چین و رقمی حدود ۴ میلیارد دلار در عراق و مجموعاً چیزی حدود ۱۵ میلیارد دلار ارز بلوکه شده ایران است. تلاش زیادی برای دریافت آن‌ها صورت گرفته، اما به جهت اینکه استراتژی‌های بلند مدت کشور با شرکای بزرگ تجاری و بیرون رفتن از تور شناسایی اوفک و خزانه داری آمریکا مشخص نبوده و پیگیری نشده، منافعش همچنان به اقتصاد کشور بازگردانده نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها