مسئولیت مذاکرات برجامی از ظریف گرفته شد؟

کد خبر: 1065870

ظریف در بیانیه خود تلویحا از سپرده شدن مسئولیت مذاکرات وین به عراقچی خبر داد.

مسئولیت مذاکرات برجامی از ظریف گرفته شد؟

گروه سیاست سایت فردا - محمدجواد ظریف امروز رسما اعلام کرد که خیال کاندیداتوری ندارد و ورود خود به این عرصه را به صلاح ملک و ملت نمی‌داند. او پیش‌تر گفته بود که ترجیح می‌دهد در حوزه تخصصی خودش فعالیت کرده و پایش رد کفش سیاست داخلی نکند. 

اکنون اما به نظر می‌رسد که بعد از حواشی اخیر که با انتشار فایل صوتی و افزایش انتقادات به او ایجاد شد، در حوزه تخصصی خود یعنی سیاست خارجی نیز کم‌فروغ شده است. یک کانال تلگرامی که عموما اخبار محرمانه را منتشر می‌کند، چند روز قبل از این خبر داده بود که مسئولیت مذاکرات برجامی در وین و در قالب کمیسیون مشترک از ظریف گرفته شده است!

اولین نشانه برای اثبات این ادعا را اما می‌توان در بیانیه امروز ظریف دید. او از انتخابات و نیامدن می‌گوید اما در بند پایانی جمله‌ قابل تاملی دارد که شاید تحت تاثیر فضای انتخاباتی این روزها کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. ظریف می‌نویسد: «سفرهای من در اجرای وظایف وزیر «امور خارجه» است و هیچ ارتباطی به گفتگوهای وین ندارد. دکتر عراقچی عزیز با صلابت و هوشمندی گفتگوها را اداره می‌کند».

در این بخش ظریف نه تنها شایعات موجود درباره گرفتن مسئولیت مذاکرات برجامی از خود را تلویحا تایید کرده است، بلکه خبر تکمیلی را ارائه کرده و گفته که از این پس این مسئولیت به عهده کیست.

 

»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها