کاندیدای نهایی اصلاح طلبان شریک بزرگ روحانی در مشکلات

کد خبر: 1066453

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز چهار‌شنبه در گزارشی به بررسی گزینه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 پرداخت ونوشت: «اسحاق جهانگیری قاعدتاً بیش از دیگران از این شانس برخوردار است که کاندیدای نهایی جریان اصلاحات باشد.

کاندیدای نهایی اصلاح طلبان شریک بزرگ روحانی در مشکلات

کیهان: روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز چهار‌شنبه در گزارشی به بررسی گزینه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 پرداخت ونوشت: «اسحاق جهانگیری قاعدتاً بیش از دیگران از این شانس برخوردار است که کاندیدای نهایی جریان اصلاحات باشد. جهانگیری اما فارغ از این‌که هنوز رسماً از عزم خود برای ورود به صحنه کلامی دست‌کم به‌طور صریح نگفته، با یک مشکل مهم رو‌به‌روست و آن، این‌که به‌دلیل 8 سال حضور در دولت روحانی و معاون اول رئیس‌جمهوری کنونی، سخت قادر به جلب آرای شهروندان باشد. با این همه او شاید از جمله معدود اعضای این فهرست است که ردصلاحیتش در انتخابات پیش‌رو بعید می‌نماید.»

گفتنی است اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی روحانی در سال 96‌، مدافع بزرگ دولت روحانی و البته شریک بزرگ روحانی در مشکلات کنونی جامعه است که ظاهرا بر ترس و تردید خود برای شرکت در انتخابات غلبه کرده و گفت‌وگوی چند روز پیش او در کلاب‌هاوس بیش از هرچیز یک گفت‌وگوی کاملا انتخاباتی و اعلام حضور بود.

آرای منفی نظرسنجی‌ها نسبت به جهانگیری به خاطر هشت سال همراهی ویژه با روحانی بالاست. رفتار جهانگیری در انتخابات گذشته خیلی‌ها را به این موضوع معتقد کرد که کاندیدای پوششی 96، بدون برو برگرد گزینه قطعی اصلاح‌طلبان 1400 است. اما شرایط مطابق میل اصلاح‌طلبان پیش نرفت و روند خرابی‌های دولت روحانی در چهار سال دوم به طور ویژه اوج گرفت. از این روست که برخی روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب علیرغم برخی چهره‌های این جریان دست به قلم شده و صریحا جهانگیری را از کاندیداتوری منع می‌کنند.

یک سایت اصلاح‌طلب در این باره نوشته بود که «ناگفته پیداست که جهانگیری هشت سال معاون اول حسن روحانی بوده» گفته است: «اینکه او از قدرت کافی برخوردار نبوده و یا پس از گران شدن بنزین در خانه مانده و برای چند روز سر کار نرفته است و یا خودش با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی از روز نخست مخالفت کرده است و... مسائلی نیست که بتوان در انتخابات درباره آنها سخن گفت و به عنوان برگ برنده نهایی برای مخاطبان از فتوحات هشت سال گذشته پرده‌برداری کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها