نگرانی عجیب اصلاح طلبان اینبار درباره تائید صلاحیت شدگان!

کد خبر: 1066810

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: می‌توان امید داشت که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان پای صندوق بیایند. به نظر من بخش مهمی از آنچه رقم می‌خورد، بسته به نتیجه بررسی صلاحیت‌هاست.

نگرانی عجیب اصلاح طلبان اینبار درباره تائید صلاحیت شدگان!

اعتمادآنلاین: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «من یک نگرانی بزرگ دارم؛ آنکه شورای نگهبان افراد به ظاهر اصلاح‌طلب مانند رهامی را تأیید صلاحیت کند و در نهایت بگوید که اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت شدند و همه نیروهای اصلاح‌طلب موثر پشت خط افراد بی‌اثری مانند رهامی بمانند. امیدوارم این‌طور نشود و افرادی مانند آقای جهانگیری و تاجزاده تأییدصلاحیت بشوند».

به گزارش دیده‌بان ایران، محسن رهامی هم در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نامزد شد تا اصلاح‌طلبان با نامزدهای زیادی در انتخابات شرکت کرده باشند؛ هرچند او چندی پیش گفته بود حضورش در انتخابات ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد. با این حال همچنان رهامی خود را نامزدی اصلاح‌طلب می‌داند و باور دارد که می‌تواند کشور را بر اساس مشی اصلاح‌طلبی اداره کند.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم درباره جایگاه انتخاباتی محسن رهامی گفت: «من فکر نمی‌کنم مردم آقای رهامی را بشناسند. او اصلا شخصیت مطرحی نیست و هویت اجتماعی خاصی ندارد که بتواند رأی بیاورد. او هیچ‌وقت در جامعه منشأ اثر نبوده است و تردید نکنید در صورتی که تأیید صلاحیت شود، هیچکس از او استقبال نمی‌کند. علاوه بر این مسیر انتخاباتی خود را وابسته به جریان اصلاحات نمی‌داند اما از نام اصلاح‌طلبی بهره می‌برد».

او ادامه داد: «من یک نگرانی بزرگ دارم؛ آنکه شورای نگهبان افراد به ظاهر اصلاح‌طلب مانند رهامی را تأیید صلاحیت کند و در نهایت بگوید که اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت شدند و همه نیروهای اصلاح‌طلب موثر پشت خط افراد بی‌اثری مانند رهامی بمانند. امیدوارم این‌طور نشود و افرادی مانند آقای جهانگیری و تاجزاده تأییدصلاحیت بشوند».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا جهانگیری می‌تواند رأی‌آور باشد، بیان کرد: «به هر حال آقای جهانگیری در شرایط فعلی خیرالموجودین است. او هشت سال معاون اول دولت بوده است، وزیر بوده است و سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد و می‌تواند منشأ اثر باشد».

قوامی در پایان درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان به طور کلی در انتخابات پیش رو دارای شانس هستند یا خیر، گفت: «باید ببینیم چه افرادی تأییدصلاحیت می‌شوند. اگر شخصیت‌هایی مانند جهانگیری و تاجزاده تأیید شوند می‌توان امید داشت که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان پای صندوق بیایند. به نظر من بخش مهمی از آنچه رقم می‌خورد، بسته به نتیجه بررسی صلاحیت‌هاست».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها