جزئیات گفت وگوی قالیباف با رییس مجلس سوریه

کد خبر: 1066891

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تحرک جدی پارلمان­‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است.

جزئیات گفت وگوی قالیباف با رییس مجلس سوریه

خانه ملت: محمد باقر قالیباف امروز یکشنبه در گفت وگو با حموده صباغ رییس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین و قدس شریف به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

 قالیباف با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ما کشورهای اسلامی حامی مردم فلسطین، نباید برابر جنایات اخیر رژیم خونخوار و کودک­‌کش صهیونیستی سکوت کنیم و باید هم از نظر سیاسی و هم از نظر ابعاد انسانی و حقوق بشری، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: حمایت آمریکا و  برخی کشورهای غربی از اقدامات جنایتکارانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در  کشتار مردم فلسطین، مایه حیرت و تأسف فراوان است.

وی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین تاکید کرد و خواستار تحرک جدی پارلمان­‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد.

سوریه همانند ایران مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌­داند

حموده صباغ نیز در این گفت وگو با اشاره به کشتار اخیر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت: این رژیم مانند خنجری سمی از ۱۹۴۸ به جنایات خود ادامه می دهد و علیه بشریت و نقض حقوق انسان­ها اقدام می‌­کند.

وی افزود: ما در مجلس سوریه جنایات آنها را محکوم کردیم و در اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) بیانیه شدید اللحنی صادر کردیم.  

رییس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: سوریه نیز همانند جمهوری اسلامی ایران، مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌­داند و برای کمک به آزادی قدس شریف و سرزمین­ های اشغالی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها