فولادگر: رئیسی برای پیروزی باید بیش از 16میلیون رأی بیاورد

کد خبر: 1067072

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: رقابت این سه جریان به مشارکت بالا در انتخابات کمک می کند. البته به شرطی که در این رقابت ها اخلاق هم رعایت شود. در مجموع معتقدم هر سه جریان تا آخر می خواهند در صحنه حضور داشته باشند و بعید است که جریان اصلاحات در روزهای آخر پشت سر آقای لاریجانی قرار بگیرد.

فولادگر: رئیسی برای پیروزی باید بیش از 16میلیون رأی بیاورد

 نامه نیوز: انتخابات ریاست جمهوری بعد از ثبت نام نامزد ها شفاف تر شده است. بسیاری معتقدند این انتخابات همچون سال 84 دو مرحله ای می شود اما حمیدرضا فولادگر می گوید شاید کار رقابت در همان مرحله نخست هم تمام شود.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با نامه نیوز درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری گفت: می توان حدس زد که رقابت ها بین «جریان اصولگرایی و انقلابی با حضور آقای رئیسی و چند نامزد دیگر»، «جریان اعتدال با حضور آقای لاریجانی» و «جریان اصلاحات با حضور آقایان جهانگیری و پزشکیان» حالت سه قطبی پیدا می کند و در مناظره ها نیز این وضعیت را شاهده خواهیم بود.

وی افزود: در وضعیت سه قطبی با تعداد نامزدهای زیاد برای آنکه انتخابات یک مرحله ای شود نامزد پیروز باید نصف به علاوه یک رأی را بیاورد اما اگر این حالت رخ ندهد رقابت ها به مرحله دوم می رود و معتقدم نامزد مطلوب دو قطب از این سه قطب به آن مرحله راه پیدا می کند که به احتمال زیاد آقای رئیسی یکی از آن دو نامزد خواهد بود اما پیش بینی نامزد دوم خیلی سخت است.

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: کار آقای جهانگیری خیلی سخت تر است چون 8 سال معاون اول دولت فعلی بوده و باید از عملکرد دولت دفاع کند. آقای لاریجانی نیز در سخنرانی اش طوری سخن گفت که می خواهد نامزدی مستقل و اعتدالی نشان دهد بنابراین اگر بخواهد در مرحله اول حمایت اصلاح طلبان را بپذیرد کار برای او سخت می شود که بخواهد ضمن حفظ گفتمان اعتدالی اش با جریان اصلاحات نیز کار کند چون خواستگاه سیاسی او اصولگرایی بوده، نه اصلاح طلب، ضمن آنکه بسیاری از نیروهای اصلاح طلب شاید حمایت از آقای لاریجانی را در این مرحله قبول نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ائتلافی بین اصلاحات و اعتدال در مرحله نخست انتخابات شکل نمی گیرد، ادامه داد: طبیعی است جریان اصلاحات و اعتدال در این مرحله تلاش خواهند کرد که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود و اگر بنا به ائتلافی بین جریان اعتدال و اصلاحات باشد در دور دوم این اتفاق می افتد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به آرای 16 میلیونی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بیان کرد: برای پیروزی در مرحله اول انتخابات باید به آن سبد رأی، بخشی از آرای خاکستری نیز اضافه شود که خیلی دور از دسترس نیست. البته در انتخابات ریاست جمهوری ما، افکارعمومی بیشتر در همان روزهای آخر منتهی به روز انتخابات شکل می گیرد بنابراین بخش قابل توجهی از مردم هنوز سمت و سوی آرای شان مشخص نیست.

وی گفتمان رئیسی را «انقلابی و عدالت طلبی» خواند و افزود: برای کسب آرای خاکستری لازم است او از همه جریان هایی که از اعلام حمایت کردند برای پیشبرد کمپین انتخاباتی اش استفاده کند. یعنی نباید طوری منعکس شود که نیروهای همکار ایشان تنها از یک سلیقه یا جریان فکری اصولگرا و انقلابی هستند.

فولادگر یادآور شد: شورای وحدت و شورای ائتلاف از آقای رئیسی حمایت کردند و هر کدام آنها متشکل از سلایق متنوع اصولگرایی و انقلابی هستند که اگر از همه آنها استفاده شود معتقدم دامن رأی آقای رئیسی از 16 میلیون رأی هم فراتر خواهد رفت.

وی افزود: 24 میلیون رأی آقای روحانی در سال 96 رأی اصلاحات نبود، کسر قابل توجهی از این سبد رأی را آرای خاکستری تشکیل می دادند که برای رأی نیاوردن آقای رئیسی به آقای روحانی رأی دادند که در همان سال نخست نیز انتقادات زیادی به عملکرد دولت داشتند و امروز بیشتر از گذشته منتقد دولت آقای روحانی شدند بنابراین کار جریان اصلاحات برای جمع آوری رأی خیلی سخت و دشوار است. آقای لاریجانی هم می خواهد از جریان درون نظام و هم از جریان منتقد جذب رأی داشته باشد که کار سختی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: رقابت این سه جریان به مشارکت بالا در انتخابات کمک می کند. البته به شرطی که در این رقابت ها اخلاق هم رعایت شود. در مجموع معتقدم هر سه جریان تا آخر می خواهند در صحنه حضور داشته باشند و بعید است که جریان اصلاحات در روزهای آخر پشت سر آقای لاریجانی قرار بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها