عباسی: تا انتخابات فرا می‌رسد، زن‌ها مهم می‌شوند!

کد خبر: 1067332

نماینده مردم کازرون و کوچنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که از دولت فعلی کاندیدشدند حرفی برای گفتن ندارند گفت: تا انتخابات فرا می‌رسد، زن‌ها مهم می‌شوند!

عباسی: تا انتخابات فرا می‌رسد، زن‌ها مهم می‌شوند!

 پایگاه بین‌المللی شفقنا :گفت‌وگویی با دکتر فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون و کوچنار در مجلس شورای اسلامی و رییس سابق سازمان انرژی اتمی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اشتغال، مشکل عمده مردم در شرایط فعلی است

- عمده مشکلاتی که مردم خطاب به مدیران دولتی و نمایندگان مطرح می‌کنند، اشتغال خودشان و فرزندانشان است.

- دغدغه اصلی برای مردم ما، شغل است. زیرا شغل است که می‌تواند درآمد برای مردم به همراه داشته باشد و پاسخ هزینه‌های زندگی را بدهد؛ همراه با تورم هم باید دستمزدها تغییر کند.

هر دولتی که روی کار می‌آید دولت قبلی را کاملا تخریب می‌کند

- باید شرایط بین‌المللی و فشاری که به کشور وارد می‌شود را به این مسایل اضافه کرد؛ یعنی نگوییم فقط دولت‌های گذشته در ایجاد شرایط فعلی مقصر هستند که گویا ما در جزیره‌ قرار داریم و فقط آب اطراف ما را گرفته است و هیچ نقطه‌ای از جهان نیست که بتواند بر شرایط کشور ما تاثیر بگذارد.

- متاسفانه در ابعاد سیاسی هر دولتی که روی کار می‌آید دولت قبلی را کاملا تخریب می‌کند و سرمایه‌های انسانی که سال به سال تجربه کسب کردند را حذف می‌کند و اجازه نمی‌دهند آنها هم کمکی به اداره جامعه بکنند.

عده‌ای فکر می‌کنند ایران و انقلاب فقط متعلق به آنها است

- برخی افراد، حزبی و گروهی نگاه می‌کنند و در نهایت به شخص خودشان و یا اطرافیان شان می رسند و دچار توهم دانایی می شوند؛ دچار این توهم می شوند که انقلاب و ایران، فقط در آنها خلاصه می‌شود؛ حتی اگر از جنبه ملی گرایی هم فکر کنیم، گویا ایران فقط متعلق به آن تفکر و یا متعلق به تفکر خاص است.

- در سال ۱۴۰۰ باید از این موضوع عبور کنیم و ایران را برای همه ایرانیان و دین و اسلام را متعلق به همه انقلابیون و ایرانیان مومن بدانیم.

از عکس‌های دفاع مقدس و شخصیت‌های مطرح برای کسب رأی هزینه نمی‌کنم

- مردم بدانند که در حوزه اجرا، بنده و شاید چند کاندیدای دیگر، از بقیه ضعیف‌تر نیستیم و چه بسا در مواردی قوی تر از آنها هم باشیم؛ سوابق اجرایی ما از کف جامعه شروع شده است؛ ما مراحل کارشناسی، مدیریت پایین، میانی و ارشد را گذراندیم و الان وارد عرصه انتخابات شدیم.

- نه فرزند افراد مطرح بودیم، نه داماد کسی هستیم و نه در باند افراد خاصی حضور داریم؛ ما فرزند جامعه و مردم هستیم. از هیچ رانتی هم در این دوران استفاده نکردیم.

- نه از عکس فلان شخصیت استفاده می کنیم و نه از دوران دفاع مقدس فیلم و عکس منتشر می‌کنیم که پشت آن پنهان شویم و نه از شخصیت‌های مطرح جامعه هزینه می‌کنیم. می‌خواهیم با مردم باشیم و برای مردم کار کنیم.

افرادی که از دولت فعلی کاندیدای انتخابات شدند حرفی برای گفتن ندارند

- مملکت در شرایط سختی قرار دارد؛ ۱۰ سال است که رشد اقتصادی تقریبا صفر را تجربه کردیم. این یعنی عقب افتادگی نسبت به دنیا.

- اگر بخواهیم این مساله را حل کنیم با شعارهای غرب زده مانند «۱۰۰ روزه شرایط را تغییر می‌دهم» امکان پذیر نخواهد بود. این شعار داده شد اما نه تنها مشکلات حل نشد بلکه وضع بدتر هم شد. مردم باید به این شعارها توجه کنند.

- چهره هایی مطرح می‌شوند که با همین دولت فعلی همراه هستند اما این افراد اگر می توانستند کمکی کنند، به همین دولت قبلی کمک می‌کردند پس این افراد حرف جدیدی برای گفتن ندارند.

مذاکره خوب است اما نه مذاکره برای تسلیم

- مذاکره خوب است اما نه مذاکره برای تسلیم؛ مذاکره‌ای که پشتیبانی مردم و تشکیلات نظام را پشت سر خود داشته باشد موفق خواهد بود.

- مذاکره نهایتا باید به برداشتن کامل تحریم‌ها منجر شود نه مذاکره‌ای که به جامعه بگوید خزانه خالی است و سایه جنگ وجود دارد و بر مبنای آن کشور را تسلیم کنند.

 سیستم بانکی ما باید شفاف باشد

- شفافیت به ملعبه‌ای برای جناح‌های سیاسی تبدیل شده است که یکدیگر را تخریب کنند در حالی که هیچ نفعی هم برای مردم ندارد؛ اما متاسفانه اینها را در ذهن افرادی که هواداران آن هستند مطرح می کنند که این افراد با شفافیت مخالف هستند در صورتی که این چنین نیست.

- شفافیت خوب است اما ابتدا در جایی که ما مبلّغ انضباط اجتماعی و اقتصادی باشیم.

- به عنوان نمونه سیستم بانکی ما باید شفاف باشد یعنی دنبال قانونگذاری که چه کسی به چه چیزی رأی داده نباشیم و باید به دنبال این باشیم سابقه کسانی که از بانک‌ها وام های کلان می‌گیرند را مشخص و یا باید هویت کسانی که در یک مناقصه شرکت می کنند تا پروژه‌ای را از دستگاه دولتی بگیرند مشخص شود؛ چراکه مال دولت بی حساب و کتاب است و مال مردم است که بخشش می‌شود اما بخش‌های خصوصی بر خلاف بخش‌های دولتی، دقت لازم را در حفظ منابعشان دارند.

در کشور ما استعفا معنی ندارد

- اتفاقاتی که در آبان ۹۸ افتاد حق مردم ایران نبود؛ شاهد سوءمدیریت بودیم اما متاسفانه در کشور ما استعفاء معنی ندارد.

- چرا رئیس‌جمهور، وزیر نفت و وزیر کشور استعفاء ندادند و چرا به دادگاه احضار نشدند.

چه معنی دارد بنزین گران شود اما یارانه مردم تغییر نکند

- چه معنی دارد که بنزین گران شود اما یارانه مردم تغییر نکند اگر قرار بود بنزین از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان تبدیل شود قبل از آن کارهای صورت گرفت پس چرا آن تجارب گذشته را دور ریخته و کارت‌های سوخت را حذف کردند؟

- کسی که این کار را کرد مبانی نظری‌اش غلط بود و اجرایش هم از مبانی نظری، غلط تر بود.

- یارانه برای این مطرح شد تا کمبودهای موجود در زندگی مردم تا حدی جبران شود. یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی در سال ۸۹ بر مبنای تورم و قیمت آن زمان مشخص شد بنابراین باید هزینه های امروز را در نظر بگیریم 

تا انتخابات فرا می‌رسد، زن‌ها مهم می‌شوند!

- متاسفانه در این انتخابات زن ها هم بازیچه هستند؛ تا انتخابات فرا می‌رسد، زنها مهم می‌شوند خصوصاً آنهایی که حجاب شان با حجابی که بقیه تبلیغ می‌کنند متفاوت است.

- من می گویم زن‌ها، خودشان باید حرمتشان را نگه دارند و بازیچه نشوند. پس نباید اجازه دهند از آنها به نفع گروه ها و جریان های سیاسی استفاده کنند.

- ما حتی نتوانستیم از زنان سرپرست خانوار حمایت‌های لازم را انجام دهیم و فقط شعار دادیم؛ زنانی که به هر دلیلی از شوهران خود جدا می شوند باید با عزت زندگی کنند.

- من با زنان بازی سیاسی نمی‌کنم برداشت حزبی و گروهی هم از آن ها نخواهم داشت؛ من معتقد هستم زنان باید در اتاق‌های فکر حضور داشته باشند و تجربه کسب کنند اما تاکنون این کار را نکردیم.

ارتباطات کشور را به دیپلماسی سیاسی محدود کردیم

- کشورهای همسایه خصوصا کشورهای مسلمان باید در اولویت ما قرار بگیرند چراکه مشترکات زیادی با آنها داریم.

- می توانیم دیپلماسی اقتصادی، انرژی، فرهنگی و پارلمانی را به کمک دیپلماسی سیاسی بیاوریم؛ اما ارتباطات کشور را فقط به دیپلماسی سیاسی محدود کردیم.

- برای پیشبرد اهداف کشور باید سفیران اقتصادی انتخاب کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها