ارزیابی ظریف از سفرش به ایتالیا

کد خبر: 1067409

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به ایتالیا را سفری خوب ارزیابی کرد و گفت که زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ایتالیا وجود دارد.

ارزیابی ظریف از سفرش به ایتالیا

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا در ایتالیا حضور دارد، امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگویی در تشریح رایزنی‌هایش با مقامات ایتالیا گفت: گفت‌وگوهای خوبی امروز با رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنا و همین‌طور رئیس مجلس نمایندگان و آقای دالما نخست وزیر سابق داشتیم. دیشب هم دیدار خیلی خوبی با رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: مجموعا زمینه‌های همکاری اقتصادی بین ایران و ایتالیا زمینه‌های بسیار خوبی است و آمادگی خوبی وجود دارد.

به گفته ظریف با توجه به قراردادهایی که قبل از خروج آمریکا از برجام آماده شده بود و خط اعتباری ایتالیا، زمینه برای شروع همکاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، درباره وضعیت کنونی فلسطین، برجام و سایر مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.

ظریف افزود: فکر می‌کنم سفر بسیار خوبی به ایتالیا بود و دیدار با جناب پاپ و وزیر خارجه و مقامات ایتالیایی زمینه را برای همکاری‌های بیشتر بین ایران و واتیکان و ایران و ایتالیا فراهم می‌کند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در گزارشی توئیتری درباره دیدارهایش با مقامات ایتالیا نوشت: در گفت‌وگو با مقامات سیاسی و تجاری ایتالیا درباره منفعت بزرگ این کشور برای از سرگیری تجارت با ایران توافق شد.

وی اعلام کرد که گفت‌وگوهایی عالی با «لویی جی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا، «روبرتو فیکو» رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا، «پتروچلی» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا و همچنین «ماسیمو دالما» نخست‌وزیر پیشین و «زامپینی» رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران داشته است. 

ظریف همچنین عنوان کرد که درباره مسائل منطقه از جمله اوضاع فلسطین نیز با مقامات ایتالیایی بحث و تبادل نظر کرده است.

وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزرای خارجه و صنعت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود و قبل از آن هم سفری یک روزه به سوریه داشت و با رئیس جمهور، وزیر خارجه و روسای گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق دیدار کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها