خبر مهم از مذاکرات وین و احیای برجام

کد خبر: 1067417

نماینده ارشد روسیه در مذاکرات احیای برجام: تا فردا احتمالا خبر مهمی منتشر می‌شود

خبر مهم از مذاکرات وین و احیای برجام

میخائیل اولیانوف نماینده ارشد روسیه در مذاکرات احیای برجام که در وین در حال برگزاری است به  بی بی سی گفته است که "مذاکرات پیشرفت عمده‌ای داشته و احتمالا تا فردا خبر مهمی منتشر خواهد شد./ انتخاب

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام اعلام کرد که از نگاه او پیشرفت زیادی در مذاکرات وین پیرامون احیای توافق هسته‌ای ایران حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف در توئیتی روز سه‌شنبه افزود: اما هنوز مشکلات حل نشده باقی‌مانده و مذاکره کنندگان به زمان و تلاش بیشتری برای نهایی کردن توافق بر سر احیای برجام نیاز دارند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا درخصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. در آخرین نشست کمیسیون مشترک مقرر شد که مذاکرات و رایزنی‌ها به شکل فشرده و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. از این رو هر روز جلسات متعدد و مستمری در سطوح مختلف میان اعضای ایران و گروه ١+٤ برگزار می‌شود.

پیشتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری عنوان کرد: آنچه در وین انجام می گیرد ادامه گفت و گوهای فنی در هر سه کارگروه هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و تعریف ترتیبات اجرایی اقدامات است. درصد بسیار بالایی از جاهای خالی در این کارگروه‌ها تکمیل شده است. البته آنچه که مانده قابل توجه است ما بر مواضع عالیه خودمان پافشاری کردیم و مواضع را گفتیم و پیگیری می کنیم.

 خطیب زاده اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید فرصت بدهیم. ضمن اینکه نمی‌خواهیم این گفت و گوها فرسایشی شود حتماً هم نمی‌خواهیم توافقی صورت بگیرد که در چارچوب سیاست‌های عالی نظام و دستورالعمل های اجرایی مرکز نباشد.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌ها کندی‌هایی بوده و در برخی زمینه‌ها توفیقاتی بوده است.

 به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروزهم آقای عراقچی جلسه‌ای با طرف‌های اروپایی داشتند و تصمیم داشتند در چند روز آینده مجدداً در حوزه کارگروه‌ها کمک کنند تا جایی که ممکن است جمع بندی‌ها صورت بگیرد.

خطیب زاده گفت: اگر جمع بندی ها احتیاج به بازگشت هیات‌ها به تهران داشت شاید آخر هفته صورت بگیرد و باید منتظر باشیم یکی دو روز آینده را هم ببینیم که گفت وگوهای فنی به کجا می‌رسد.

برخی گزارش‌های تائید نشده از احتمال بالای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز چهارشنبه حکایت دارد. این مطلب تا زمان انتشار این خبر از سوی منابع رسمی تائید نشده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها