حیرت رسانه آمریکایی از موشک‌های حماس

کد خبر: 1067442

یک رسانه آمریکایی در گزارشی تأکید کرد موشک‌های حماس نیمی از اتباع اسرائیل را مجبور به مخفی شدن در پناهگاه‌ها کرده؛ بنابراین اگر ایران تصمیم به حمله موشکی به اسرائیل بگیرد، تل‌آویو چگونه می‌تواند در برابر حمله تاب بیاورد؟

حیرت رسانه آمریکایی از  موشک‌های حماس

کیهان: یک رسانه آمریکایی در گزارشی تأکید کرد موشک‌های حماس نیمی از اتباع اسرائیل را مجبور به مخفی شدن در پناهگاه‌ها کرده؛ بنابراین اگر ایران تصمیم به حمله موشکی به اسرائیل بگیرد، تل‌آویو چگونه می‌تواند در برابر حمله تاب بیاورد؟

«شلومو بن عامی» وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی، در پایگاه اینترنتی «پراجکت سندیکیت» به شوک حملات موشکی مقاومت فلسطین پرداخت و نوشت: شعله‌ور شدن ناگهانی آتش جنگ در داخل و خارج اسرائیل، اتباع اسرائیل را که تا پیش از این در آرامش بودند، شوکه کرده است.

در طول نخست‌وزیری 12 ساله بنیامین نتانیاهو، مشکل فلسطین تا حد زیادی فراموش شده بود. به نظر می‌رسید با توافق‌نامه‌های اخیر ابراهیم که به ایجاد روابط دیپلماتیک با چهار کشور عربی منجر شد موقعیت فلسطین بیشتر تضعیف شود.

جنگ‌ها می‌توانند با یک حادثه کوچک آغاز شوند، اما علت واقعی آن‌ها همیشه عمیق‌تر است. این بار جرقه جنگ را اخراج فلسطینیان از محله شیخ جراح در بیت‌المقدس شرقی زد. اشغال بیت‌المقدس شرقی توسط اسرائیل، اعمال کنترل تحقیرآمیز در دسترسی به مسجدالاقصی، خاطره همیشگی «النکبه» در سال 1948 را برای فلسطینی‌ها زنده کرد.

کسانی که در شیخ جراح منازل خود را تخلیه کردند بدون شک نمی‌توانند خانه‌های خود را در یافا و حیفا که در گذشته صاحب آن بودند دوباره به دست آورند.

بیت‌المقدس به عنوان کانون درگیری‌ها بوده است. این یک فرصت طلایی را به حماس ارائه داد تا برتری خود را بر همکاران اسرائیل در تشکیلات خودگردان کرانه باختری تأیید کند و رهبری فجیع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را نیز عملاً تضعیف کند. عباس تحت فشار اسرائیل و به دلیل ترس از پیروزی حماس انتخابات مجلس را لغو کرده و کنترل خود را به کرانه باختری گسترش داده است. حماس از سال 2006 بر غزه حکمرانی می‌کند.

با شدت گرفتن خشونت فعلی، حماس تمام نقاط لازم برای به دست آوردن برتری در جنبش ملی فلسطین را به هم متصل کرد. این گروه خود را به عنوان محافظ اصلی بیت‌المقدس و به عنوان پیشگام مبارزه ملی و مذهبی فلسطینی‌ها علیه اشغالگری یهودی اسرائیلی نشان می‌دهد.

اسرائیلی‌ها و تشکیلات خودگردان به یکباره خود را غافلگیر دیدند. حماس حمله موشکی بی‌سابقه و گسترده‌ای به شهرهای اسرائیل انجام داد. آن‌ها حتی اورشلیم و تل‌آویو را هم هدف قرار داده و نیمی از جمعیت اسرائیل را به پناهگاهها فرستادند. اسرائیلی‌ها بعد از این به این فکر فرو رفتند که با این شرایط چگونه قرار است در برابر حملات احتمالی موشکی ایران و حزب‌الله مقاومت کنند؟ حزب‌الله با دارا بودن زرادخانه‌ای با 150 هزار موشک است قدرتش چندین برابر حماس است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها