سروری: لیست های منتسب به شورای ائتلاف فیک است

کد خبر: 1067497

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: لیست های منتشر شده در خصوص انتخابات شورای شهر جعلی است ما هنوز وارد بسته شدن لیست نشده ایم.

 سروری: لیست های منتسب به شورای ائتلاف فیک است

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران 28 خرداد سال جاری برگزار می‌شود. لیست‌های متعددی از سوی گروه‌های مختلف مطرح شده است و البته برخی هم لیست‌ها را منتسب به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌دانند. این در حالی است که هنوز لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بسته نشده است.

مجمع تشکیل نشد/لیست نهایی در خرداد بسته می شود

مهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌گوید که هنوز لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شورا نهایی نشده و لیست قطعی در دهه دوم خرداد ارائه می‌شود.

وی در خصوص لیست‌های متعددی که با نام شورای ائتلاف در فضای مجازی منتشر می‌شود،‌گفت: ما هنوز مجمع را تشکیل نداده و انتخابات را برگزار نکردیم در نتیجه هنوز لیستی هم نداریم.

رئیس سابق شورای شهر تهران تأکید کرد:‌لیست در خرداد ماه ارائه می‌شود.

لیست شورای ائتلاف با نظر مردم بسته می شود

بر اساس این گزارش قرار شد لیست  انتخابات شورای شهر تهران هم همانند لیست انتخابات مجلس با ثبت‌نام افراد در سامانه ائتلاف بسته شود. افرادی که می‌خواهند در لیست ائتلاف قرار گیرند باید در سامانه ثبت‌نام کرده و بر اساس آراء داده شده افرادی که بیشترین رأی را دارند انتخاب می‌شوند البته به این شکل است که شورا سه برابر ظرفیت را انتخاب کرده و بعد از آن بر اساس تخصص لیست نهایی بسته می‌شود.

برای این منظور درگاهی در نظر گرفته شده که کاندیداها و مردم می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند در نتیجه لیست نهایی شورای ائتلاف با نظر مردم بسته خواهد شد و در نهایت افرادی که بیشترین رأی را آورده و بر اساس تخصص لیست نهایی بسته می‌شود.

پارتی بازی نداریم

افراد برای ثبت‌نام در درگاه باید نام و نام خانوادگی و کدملی خود را درج کنند و ابتدا به صورت کلونی درآمده و از بین آنها سه نفر حق رأی دارند البته این کار علاوه بر تهران در سایر شهرستان‌ها هم انجام می‌شود. اعلام شده در لیست شورای ائتلاف نگاه جنسیتی وجود ندارد و حتی اگر خانم‌ها رأی بیشتری بیاورند و تخصص لازم را داشته باشند در لیست قرار می‌گیرند. شائبه‌هایی هم مبنی بر حضور آقازاده‌ها در لیست شورای ائتلاف مطرح شد و حتی مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر به این موضوع پاسخ داد و گفت: ملاک آقازاده یا خانم‌زاده بودن نیست آقازاده کیست؟ هر کسی که پدرش مسؤولیتی دارد یا معاون وزیر یا معاون شهردار است آقازاده محسوب می‌شود؟ این طور که باید بگوییم همه آقازاده هستند. ما در لیست شورای ائتلاف با پارتی‌بازی کسی را وارد نمی‌کنیم مثلا بگویند که این آقا یا خانم فرزند فلانی است و از رانت پدرش استفاده و در لیست قرار گیرد اما چون افراد در سامانه ثبت‌نام می‌کنند و ما لیست را بر این  اساس می‌بندیم شاید کسی آقازاده باشد و در سامانه مردم به وی رأی بدهند آن موقع ما در مرحله نهایی و بر اساس شاخص‌ها بررسی می‌کنیم شاید هم اصلاً مردم به وی رأی ندادند. مردم باید انتخاب کنند و اگر حساسیت منفی دارند، باز مردم باید در سامانه رأی بدهند.

لیست‌های متعددی در حال حاضر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و هر بار نام اشخاص متعددی در لیست آورده می‌شود و اعلام می‌کنند که این لیست برای شورای ائتلاف است.

لیست های منتسب به شورای ائتلاف فیک است/ ما هنوز وارد بسته شدن لیست نشده ایم

پرویز سروری عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌این لیست‌ها فیک  و غیر قابل دفاع هستند. من نمی‌دانم چه افرادی این لیست‌ها را بیرون می‌دهند در گذشته وقتی می‌خواستند لیست بدهند باید می‌رفتند و  کاغذی آن را چاپ می‌کردند اما در حال حاضر فرد در خانه نشسته با کامپیوتر لیستی را تهیه می‌کند و در فضای مجازی منتشر می‌کند.

سروری ادامه داد: من همین جا تأکید می‌کنم ما هنوز وارد بسته شدن لیست نشده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ کار بر اساس روال انجام می‌شود و در نهایت لیست بسته می شود البته که ما سامانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته‌ایم که مردم نظرات خود را اعلام کنند.

چطور می‌گویند چه کسی در لیست وجود دارد یا ندارد /بازی سیاسی است

سروری ادامه داد: برخی جاها لیست را اعلام می‌کنند و بعد بر اساس همان لیست جعلی شروع به نقد  شورای ائتلاف می‌کنند که مثلا فلان آقازاده را در لیست گذاشتند ما هنوز بستن لیست را آغاز نکرده‌ایم چطور می‌گویند چه کسی در لیست وجود دارد یا ندارد و این یک بازی سیاسی است. برخی لیست‌ها را اعلام می‌کنند و بعد شورای ائتلاف را متهم به غیرشفافیت می‌کنند هنوز از سوی شورای ائتلاف اتفاقی نیفتاده و ما وارد بررسی افراد نشده‌ایم.

وی در خصوص افرادی که هنوز تأیید صلاحیت نشده‌اند اما در سامانه ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند گفت:‌این افراد در پی تأیید صلاحیت هستند و برای اینکه حقشان ضایع نشود فرآیندشان در سامانه ائتلاف ادامه دارد ( و مثل بقیه روالشان است)اگر تأیید صلاحیت شدند که هیچ اگر نشدند از افراد علی‌البدل استفاده می‌شود .

هنوز رأی‌گیری در خصوص لیست شورای ائتلاف در سامانه انجام نشده است

وی در خصوص بسته شدن لیست نهایی شورای ائتلاف گفت: فکر می‌کنم بعد از 10 خرداد لیست بسته شود و هنوز رأی‌گیری در خصوص لیست شورای ائتلاف در سامانه انجام نشده است اما فرآیند در حال طی شدن است.

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: فرآیند انتخاب لیست شورای شهر با مشارکت مجمع عمومی به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد:‌نشست دست‌اندرکاران برگزاری مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تهران با حضور مسؤولان مناطق، کمیته‌ها، کانون‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی برای توجیه فرآیند عملیات اجرایی و روند انتخابات برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت:‌همچنین قرار است در یک نشست خبری ویژه مسائل مربوط به شورای شهر تهران جزئیات این فرآیند را تشریح و به سؤالات پاسخ دهیم.

بر اساس این گزارش، عملکرد مدیریت پنجم شهری در تهران مطلوب نبوده است و انتقادات فراوانی به  آنها وارد شده است البته خود اعضای شورای شهر هم نمره قابل قبولی به عملکرد نمی‌دهند و البته مدیران شهری بهانه‌هایی مانند بدهی سنگین، نیروی مازاد و ... را می‌آورند.

 شاهد کارنامه موفقی از مدیریت شهری نیستیم

اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو سابق شورای شهر تهران می‌گوید: عدم آگاهی اعضای شورای شورا از امور شهر پیش‌نیازهای آنها باعث شد تا در این دوره ما شاهد کارنامه موفقی از مدیریت شهری نباشیم و عملا این 4 سال خدمات مناسبی به مردم ارائه نشد.

وی ادامه داد:یکی از نیازهای مردم به ویژه در 15 ماه گذشته برخورداری از یک شبکه حمل و نقل عمومی منسجم، قوی و کارآمد بود چرا که بسیاری از رفت و آمدهای روزانه مردم از طریق این شبکه انجام می‌شود ولی می‌بینیم طی 4 سال گذشته این شبکه رشد چندانی نداشته و حتی به دلیل فرسودگی بخشی از ظرفیت خود را از دست داده است از دیگر مشکلات این شهر هم تغییرات مکرر شهردار و انتخاب مسؤولین شهری با تکیه بر نگاه‌های سیاسی بوده است.

بر اساس این گزارش، ماه آینده انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود وضعیت شهرداری خوب نیست، کارمندان گله‌مند هستند. از سوی دیگر شفاف‌سازی که شعار این دوره مدیریت شهری بود به درستی محقق نشده است. قرار است شورای ائتلاف برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر لیستی ارائه کند این لیست نهایی نشده و به گفته مسؤولین در خرداد ماه نهایی خواهد شد.حال باید دید مدیریت جدید شهری که روی کار می‌آید قرار است با بدهی بیش از 50 هزار میلیاردی شهرداری و ... چه کند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها