در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

امیررضا واعظ آشتیانی: دولت با ادبیاتی چاله‌میدانی با منتقدان مواجه می‌شد/ دولت در هیچ ابعادی خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانست/ دولت بعد وارث کوله باری از مشکلات است که در دولت روحانی به وجود آمد

کد خبر: 1067578

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: دولت با ادبیاتی چاله‌میدانی با منتقدان مواجه می‌شد و منتقدان را تحقیر می‌کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی: دولت با ادبیاتی چاله‌میدانی با منتقدان مواجه می‌شد/ دولت در هیچ ابعادی خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانست/ دولت بعد وارث کوله باری از مشکلات است که در دولت روحانی به وجود آمد

گروه سیاست فردا: دولت روحانی در ابعاد مختلف نتوانست آنچه مردم انتظار داشتند را برآورده کند و حتی علاوه بر سیاست‌های ناکامش در حوزه سیاست خارجی، در سیاست داخلی و اقتصاد هم ناکارآمد به نظر می‌رسد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «بزرگ‌ترین مسئله این دولت آن بود که اقتصاد را با برجام گره زد و ندانست که می‌شود بدون برجام هم چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآورد. دولت آقای روحانی یک دولت بی‌برنامه بود که نتوانست از موقعیت‌هایی که در اختیار داشت استفاده درست را ببرد و همین مسئله باعث شد که در حوزه اقتصاد رانت‌های کلان ایجاد شود».

او ادامه داد: «نکته دیگر پاسخگو نبودن دولت بود. دولت در هیچ ابعادی خود را موظف به پاسخگویی در پیشگاه مردم نمی‌دانست و هیچگاه نخواست که عملکرد شفافی داشته باشد؛ از سوی دیگر دولت آنقدر رها شده بود که رئیس‌جمهور گفت خودم صبح جمعه فهمیدم که بنزین گران شده است».

این فعال سیاسی درباره ارز 4200تومانی هم گفت: «یکی دیگر از نقاط تاریک دولت آقای روحانی ارز 4200 تومانی بود که از سوی آقای جهانگیری پیگیری شد؛ نرخ ارزی که باعث تلف شدن مبالغ بسیاری از دارایی‌های ملی شد و رانت‌های کلانی ایجاد کرد».

او درخصوص ادبیات دولت در مواجهه با منتقدان، اظهار کرد: «شما نگاه کنید که در قبال تمام این نقدها دولت چه ادبیاتی به کار می‌گرفت. دولت با ادبیاتی چاله‌میدانی با منتقدان مواجه می‌شد و منتقدان را تحقیر می‌کرد. همه اینها باعث شد که مردم احساس رضایت از دولت مستفر نکنند و تصور کنند دولت کشور را رها کرده است».

او در پایان گفت: «دولت آقای روحانی در ادوار جمهوری اسلامی، ضعیف‌ترین دولت با همه معیارها بوده است و دولت بعد وارث نابسمانی گسترده‌ای است که دولت روحانی به وجود آورد. جالب است دولتی که در ابتدای روی کار آمدنش مدام دولت قبل را مقصر همه مشکلات می‌دانست اکنون کوله‌باری از مشکلات بر دوش دولت بعد گذاشته است. البته من امیدوارم که دولت آینده از ادبیات متهم‌خوانی دولت آقای روحانی استفاده نکند و نگاهش رو به جلو باشد. باید دولت آینده، دولتی باشد که درد مردم متوجه باشد و برای رفع مشکلات دیگر نگاهش به گذشته نباشد و همتی بالا و با نگاه به ظرفیت‌های داخلی سعی کند که کشور را از وضعیت کنونی بیرون آورد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها