پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل تحریم‌ها را ندارد

کد خبر: 1067807

آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آمریکا صرفا توقف موقت این تحریم‌ها است.

پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل تحریم‌ها را ندارد

خبرگزاری تسنیم: در پایان دور چهارم گفت وگوهای وین، شبکه پرس تی وی مطلع شده است که آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آمریکا صرفا توقف موقت این تحریم‌ها است.

بر اساس اطلاعات موثق پرس تی وی، آمریکا قصد لغو یکجای تحریم‌های موضوعی نفتی، بانکی، مالی و انرژی ... را ندارد و قصد دارد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد و گام به گام، اقدام به توقف موقت برخی تحریم‌ها آن هم در بازه‌های زمانی 120 روزه و 180 روزه کند.

از جمله تحریم‌هایی که آمریکا هنوز لغو آنها را نپذیرفته است که در صورت عدم لغو، ایران هیچ سود اقتصادی از برجام نخواهد برد، دستورات  اجرایی 12959 و  13599 و  13876 و  13949  رئیس جمهور آمریکا و قوانین کاتسا، ISA و ویزا و قانون میهن پرستی پاتریوت بخش 311 و U Turn دلار است.

آمریکا تاکنون مدت زمان راستی‌آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی و بانکی حداقل 3 تا 6 ماه است، نپذیرفته و تاکنون هیچ تعهدی به عدم تحریم مجدد و یا عدم خروج از برجام نداده است.

اطلاعات شبکه پرس‌تی‌وی حاکی از آن است که قصد آمریکا در مرحله فعلی صرفا بازگشت به برجام و امکان استفاده از مکانیزم بازگشت تحریم‌های بین‌المللی موسوم به مکانیسم ماشه است.

در صورت عدم لغو کامل و راستی آزمایی شده تحریم‌ها و صرفا بازگشت آمریکا به برجام و برخورداری آن از مکانیسم ماشه، علاوه بر شرطی شدن اقتصاد ایران، آمریکا خواهد توانست با گروگان گرفتن انتظار تمدید موقت برخی تحریم ها، خواسته‌های دیگر خود موسوم به برجام 2 و 3 را به ایران تحمیل کند.

 اطلاعات پرس تی وی از منابع مختلف مورد اطمینان در وین و تهران کسب شده است و بسیاری از موارد آن مورد تصریح روشن مقامات آمریکایی نیز قرار گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها