مهمانپرست: ساختار اداری کشور را چابک می کنم

کد خبر: 1068384

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تشریح برنامه‌های خود برای تشکیل «دولت وحدت ملی» گفت: به دنبال آن هستم تا هزینه‌های دولت را کاهش دهم و ساختار اداری کشور را چابک کنم.

مهمانپرست: ساختار اداری کشور را چابک می کنم

ایرنا: «رامین مهمانپرست» امروز یکشنبه با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با تشریح برنامه ها و اهداف خود به سوالات خبرنگاران ایرنا پاسخ داد.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ریشه نخست مشکلات کشور کمبود بودجه است که منجر به چاپ اسکناس بدون پشتوانه، افزایش نقدینگی و ایجاد تورم می‌شود، گفت: به واسطه کمبود بودجه امکانی برای ایجاد اشتغال و فعالیت عمرانی برای دولت باقی نمی ماند و بودجه‌ای که با چاپ اسکناس و استقراض از بانک مرزی به دست آید بیشتر صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه‌های دولت، اظهارداشت: به این نتیجه رسیده ایم که هزینه‌های دولت بالا و تعداد کارکنان دولت نسبت به جمعیت کشور غیراستاندارد است.

مهمانپرست با بیان اینکه اقتصاد ایران دولتی شده است، گفت:  اقتصاد دولتی بخش خصوصی را تضعیف می‌کند و انگیزه فعالیت را از آنان می‌گیرد؛ همچنین این نوع اقتصاد می‌تواند بخاطر قدرت انحصار ویژه شرکت‌های دولتی زمینه فساد اقتصادی و اداری را فراهم کند.

وی افزود: در سال ۹۸ بودجه شرکت‌های دولتی ۲ و نیم برابر بودجه عمومی دولت بود در حالی که سال ۹۹ بودجه شرکت‌های دولتی سه برابر نسبت به بودجه عمومی دولت شده است و این خیلی نگران کننده است.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز افقی را برای بهبود اوضاع نمی بینم،تاکید کرد: اگر نتوانیم هزینه‌های دولت را کاهش داده و شرکت‌های خصوصی را توانمند کنیم به این معنی است که روندی که دائم بدتر شده است امسال هم جهش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بودجه نفتی در سال ۱۴۰۰ محقق نمی شود، افزود: علاوه بر این افزایش مالیات ها غیر واقعی است زیرا نمی‌توان در شرایط رکود اقتصادی و شیوع کرونا بیشتر از این فشار آورد؛ از این رو دولت چاره‌ای جز چاپ اسکناس و افزایش نقدینگی ندارد.

ادامه دارد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها