یادداشت سعید آجورلو

خیال رقابت با نظام!

کد خبر: 1068519

احمدی نژاد دیشب به کلاب هاوس آمد که بگوید؛ زیربنای مشکلات اقتصادی کشور مسائل سیاسی است و تا زیرساخت قدرت و سیاست در کشور عوض نشود نمی توان مشکلات اقتصادی را حل کرد.

خیال رقابت با نظام!

سرویس سیاسی فردا: احمدی نژاد دیشب به کلاب هاوس آمد که بگوید ؛ رقیب نظام است نه رقیب نامزدهای انتخاباتی. از همین رو دیشب به صورت کامل دلایل عدم احراز صلاحیت احتمالی خود را توضیح داد. نامزدهای ریاست جمهوری رقیب نظام نیستند، کارگزار اجرایی نظام هستند. با این وجود احمدی نژاد در چند سال اخیر و به ویژه بعد از ردصلاحیت سال 96 عملا خود را رقیب نظام می داند نه سایر نامزدها و خب طبیعی است که میدان این رقابت از هر جا بگذرد از ستاد انتخابات کشور نمی گذرد.

 

احمدی نژاد دیشب به کلاب هاوس آمد که بگوید؛ زیربنای مشکلات اقتصادی کشور مسائل سیاسی است و تا زیرساخت قدرت و سیاست در کشور عوض نشود نمی توان مشکلات اقتصادی را حل کرد. سخن او شباهت فراوانی به آنچه اصلاح طلبان رادیکال و امثال تاجزاده می گویند، دارد ولی یک سوال را ایشان هنوز پاسخ نداده اند؛ اگر تحول سیاسی مقدم به تحول اقتصادی است چگونه احمدی نژاد آن طور که خود مدعی است در 8 سال دولتش کارهای بزرگ به نفع مردم انجام داده است. همین سوال پیش روی اصلاح طلبان رادیکال هم وجود دارد که اگر رییس جمهور تدارکاتچی است پس چگونه مدعی هستید که دولت دوم خاتمی بهترین دولت بعد انقلاب بوده و عملکرد اقتصادی شایسته ای داشته است.

نکته آخر اینکه تلقی امثال احمدی نژاد از سمت ریاست جمهوری نه بر اساس واقعیت که بر مبنای علائق و منافع خودشان است وگرنه این عرصه را تبدیل به کشمکش بر سر زیرساخت قدرت در ایران نمی کردند چرا که اساسا بر اساس قانون اساسی رییس جمهور قرار نیست زیرساخت قدرت در جمهوری اسلامی را تغییر دهد. این جمله هم یادگار بماند درباره سخنان مدیریتی که اگر این شیوه های مدیریتی را ایشان بلد بود چرا به احمدی نژاد رییس جمهور یاد نداد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها