در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

محمدصادق کوشکی: دولت روحانی، دولت پنهان اصلاح‌طلبان بود/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند سفره جمع نشود اما سفره‌دار عوض شود/ آخرین مأموریت روحانی احیای برجام است

کد خبر: 1068622

محمدصادق کوشکی گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند برای استمرار وضع موجود با استفاده از جنگ رسانه‌ای لاریجانی را روی کار بیاورند.

محمدصادق کوشکی: دولت روحانی، دولت پنهان اصلاح‌طلبان بود/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند سفره جمع نشود اما سفره‌دار عوض شود/ آخرین مأموریت روحانی احیای برجام است

گروه سیاست فردا: دولت روحانی به پایان عمرش نزدیک می‌شود و حالا می‌توان قضاوت دقیقی از عملکرد هشت‌ساله‌اش ارائه داد. روحانی در عین حال که شعارهای فریبنده زیادی می‌داد در بسیاری از شئون نتوانست کارآمد عمل کند و دولتش نیز تقریبا از اداره امور کشوری عاجز ماند؛ به نحوی که وضعیت اقتصاد و دیپلماسی کشور در بدترین شرایط خود قرار گرفت.

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «نکته اول اینکه دولت روحانی، دولت پنهان اصلاح‌طلبان بود و جبهه اصلاحات هم در روی کار آوردن آن و هم در بهره‌برداری از دولت سهم ویژه‌ای داشت؛ از سوی دیگر دولت روحانی دولت خواص بود اما نه حتی خواص جامعه باکه خواص اصلاح‌طلبان؛ به این معنا که بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان در خدمت کامل دولت قرار گرفتند و توانستند بیشترین سهم را ببرند؛ از وارد کردن گندم توسط یک اصلاح‌طلب بسیار سرشناس تا تخصیص ارز 4200 تومانی به برخی که عملا منافع ملی را نابود کرد».

او ادامه داد: «جالب است همان‌هایی که به دولت روحانی رأی دادند در خیل فرودستان قرار گرفته‌اند زیرا روحانی و دولتش کاری کرد که فقر عمومی شد و حتی روحانی به مردمی که به او رأی دادند هم رحم نکرد و صرفا عده‌ای خاص را بهره‌مند کرد. شما ببنید که دولت برای پر کردن جیب خود چگونه با سکه بازی کرد، چگونه با ارز 4200تومانی سرمایه‌های ملی را بر باد داد و چگونه در بورس اموال مردم و سرمایه‌گذارهای خرد را به خاک و خون کشید».

این فعال سیاسی درباره اینکه اصلاح‌طلبان چه‌قدر تمایل به ادامه وضع موجود دارند، اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان می‌خواهند برای استمرار وضع موجود با استفاده از جنگ رسانه‌ای لاریجانی را روی کار بیاورند. آنها سفره پهن شده را مناسب می‌دانند و فقط می‌خواهند سفره‌دار عوض شود».

او افزود: «اصلاح‌طلبان درصدی از پول ملت ایران را که در این هشت سال به جیب زده‌اند در فضای مجازی هزینه می‌کنند همان‌طور که در سال96 مهناز افشار برای یک پست یا استوری به نفع روحانی 150 میلیون دریافت کرد. در چنین فضایی اگر مردم یک بار دیگر احساسی رأی دهند و لاریجانی رئیس‌جمهور شود، آش همین آش است و کاسه همین کاسه».

کوشکی درباره یک‌دست بودن یا چندپاره بودن اصلاح‌طلبان تصریح کرد: «اصلاح‌طلبان ادعا می‌کنند که چندین حزب و طیف هستند در صورتی که اتفافا آنها یک دست هستند و همه برای هدفی مشترک و آن استمرار وضع موجود تلاش می‌کنند».

او در پایان درباره اینکه دولت چه‌قدر می‌تواند از ابزار احیای برجام در انتخابات به نفع نامزد مورد نظر خود عمل کند، گفت: «نتیجه مذاکرات وین بازگشت آمریکا به برجام است اما نه بازگشت با رفع کامل تحریم‌ها. وقتی هم که آمریکا به برجام برگردد بازهم فشارها بر ایران بیش از گذشته می‌شود. ممکن است اصلاح‌طلبان و دولت با شعارهای دورغ درباره برجام بتوانند میزانی رأی به دست بیاورند اما واقعیت این است که احیای برجام هیچ دستاوردی نیست. احیای برجام آخرین مأموریت روحانی است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها