توصیه یک نماینده مجلس به رئیس جمهور آینده

کد خبر: 1068690

رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در برنامه «به وقت ایران» گفت: دولت سیزدهم باید توسط فرد یا افرادی شکل بگیرد که باور به «ما می‌توانیم» داشته باشند.

توصیه یک نماینده مجلس به رئیس جمهور آینده

خبرگزاری فارس: عباس مقتدایی خوراسگانی نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده «به وقت ایران» مطرح کرد: کسی که می‌خواهد رییس جمهور شود باید به دنبال تحقق الگوهای جامعه اسلامی باشد و باور قلبی به قانون اساسی داشته و مفاد این قانون را برای خود درونی کرده باشد.  

وی ادامه داد: ما در برخی از مقاطع تاریخی در روند رشد خود بی‌دقتی‌هایی انجام داده‌ایم. اگر انرژی که رییس جمهور و وزیر امور خارجه دولت دوازدهم صرف اصلاح روابط با 15 کشور همسایه ما می‌شد، می‌توانستیم صادرات خود را بسیار بهبود بخشیم. یکی از نواقصی که ما در کشور داریم این است که تعداد رایزن‌های اقتصادی و بازرگانان از تعداد انگشتان دست هم کم است.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مجلس یازدهم این است که کمیته دیپلماسی اقتصادی را تشکیل داده و جلسه‌ای با حضور همه کسانی که در حوزه صادرات و تولید نقش دارند، تشکیل شد. جالب است که عده‌ای از این افراد مدت‌ها بود یکدیگر را ندیده بودند!

مقتدایی خوراسگانی بیان کرد: البته این اتفاق باید در دولت رخ می‌داد. رییس جمهور و دولت بعدی باید افرادی باشند که بدانند با یک هماهنگی از همه ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنند و اول به سراغ کشورهای منطقه بروند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید توسط فرد یا افرادی شکل بگیرد که باور به «ما می‌توانیم» داشته باشند. اندیشه‌های اسلامی مندرج در قانون اساسی به ما می‌گوید که با اتکا به نیروهای توانمند و جوان و ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد، شرایط بهتری را رقم زد.

گفتنی است برنامه «به وقت ایران» در فصل دوم با رویکرد مهارتی و با ساختار گفتگومحور به تهیه‌کنندگی علیرضا عاصم یوسفی با اجرای ناصر خیرخواه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها